موبايل

آشنایی با گوشی غول Mi11 Ultra

آشنایی با گوشی غول Mi11 Ultra

—————- رپرتاژ آگهی —————–

به نظر می‌رسد کلمه (Ultra) در حال تبدیل‌شدن به واژه ترجیحی صنعت موبایل برای توصیف گوشی‌های بزرگ، زیبا و با مشخصات عالی است. گوشی شیائومی Mi 11 Ultra برتری‌های زیادی نسبت به نسخه معمولی Mi11 دارد و قاعدتا گران‌تر است. البته بخش عمده‌ای از این افزایش، به‌خاطر ماژول دوربین عقب بوده که تنها ۳ لنز دارد اما جزو قدرتمندترین سیستم‌های دوربین موجود محسوب می‌شود.
این دوربین برای می ۱۱ اولترا هم موهبت است و هم مایه نفرین، بخشی است که قدرت عمل بالای گوشی را توجه می‌کند هم از طرفی، طراحی پیچیده و سنگین آن، فقط عده کمی از افراد را راضی خواهد کرد. در ادامه درباره این بخش و سایر اطلاعات Mi11 Ultra بیشتر صحبت خواهیم کرد، همراه ما باشید.
 

کیفیت ساخت و طراحی می ۱۱ اولترا

نمی‌شود بدون وسط کشیدن حرف دوربین، درباره می ۱۱ اولترا صحبت کرد، پس اول به آن می‌پردازیم. ماژول دوربین این گوشی تقریبا تمام عرض نیمه بالایی قاب را پوشانده و به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین سیستم دوربین تابه‌حال باشد. این دوربین برجستگی تقریبا زیادی هم از سطح گوشی دارد و یک نمایشگر کوچک درون آن تعبیه شده.

جای تعجب نیست که با این اوصاف، وزن گوشی زیاد باشد. Mi11 Ultra 234 گرمی، حدود ۴۰ گرم از نسخه استاندارد Mi11 سنگین‌تر است. البته این ممکن است به دلیل استفاده از سرامیک در ساخت قاب پشتی باشد اما همچنان، وزن دوربین هم نقش مهمی دارد.
پشت سرامیکی در دورنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود و در گوشه‌ها کمی انحنا دارد تا هم با نمایشگر یکسان باشد و هم نگه‌داشتن آن در دست، راحت‌تر شود. مانند می۱۱ استاندارد، نمایشگر خمیده است، یعنی یک انحنای جزئی در بالا و پایین آن وجود دارد.
روی فریم آلومینیومی جک ۳.۵ میلی‌متری صدا وجود نداشته و درگاه USB-C تنها پورت روی آن است. در عوض، حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر منتقل شده. برای محافظت از نمایشگر، از آخرین نسخه گوریلاگلس استفاده شده و رتبه استاندارد IP68 هم برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار، وجود دارد.
 

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

 

درباره نمایشگر Mi11 Ultra

برآمدگی دوربین، بخش بزرگی از اندازه واقعی Mi11 Ultra است، اما نمایشگر نیز نقش خود را دارد. گرچه اندازه آن، دقیقا همان اندازه نمایشگر Mi11  معمولی است.
البته این دو شباهت‌های دیگری هم دارند. هر دو نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهند، با فناوری AMOLED ساخته شده‌اند و رزولوشن QHD+ دارند. بااین‌حال، نمایشگر Mi11 Ultra با ۱۷۰۰ نیت روشنایی، نور بیشتری دارد و با ویژگی‌های دیگری مثل Dolby Vision و HDR همراه است. نکته متمایزکننده این گوشی از رقبا، نرخ تازه‌سازی پویا است. این ویژگی، نرخ تازه‌سازی را بسته به محتوای نمایشی تغییر می‌دهد و سبب کاهش مصرف باتری می‌شود.
به‌طورکلی، Mi11 Ultra نمایشگری زیبا دارد که به‌راحتی در بین بهترین‌های موجود جای می‌گیرد. نقاط سیاه در آن عمیق هستند، رنگ‌ها شفاف و روشن بوده و پیمایش به لطف نرخ تازه‌سازی بالا، روان و مناسب است.
برای نمایشگر پشت، یک پنل AMOLED با ۱.۱ اینچ اندازه به‌کاررفته که درواقع همان نمایشگر استفاده‌شده در Mi band 5 است. به‌طورکلی از این نمایشگر برای نشان‌دادن ساعت، تصویر یا متن سفارشی می‌شود استفاده کرد. همچنین می‌توانید آن را از برنامه دوربین فعال کنید و با مشاهده خودتان در آن، با دوربین‌های عقب، سلفی بگیرید.
 

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

 

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

گوشی با تراشه پرچم‌دار اسنپ دراگون ۸۸۸ کار می‌کند که شیائومی آن را با انتخاب بین ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه کرده. این ترکیب حتی از خوب هم بهتر است.
بااین‌حال در تست بنچمارک Geekbench 5، گوشی رتبه خیلی عجیبی نشان نداده و در بین گوشی‌هایی با این تراشه، در جایگاه متوسط قرار گرفته. اما در تست GFXBench که بیشتر بر گرافیک متمرکز است، حتی از سایر گوشی‌های با مشخصات مشابه پیشی می‌گیرد.
Mi11 Ultra هر انتظاری که داشته باشید را برآورده می‌کند. اگر می‌خواهید یک گوشی با عملکرد قوی و پرچم‌دار داشته باشید که در آینده هم پاسخگوی نیازتان باشد، این گزینه را حتما مدنظر قرار دهید. از نظر نرم‌افزاری هم می۱۱ اولترا با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MiUi 12 کار می‌کند که تا نسخه ۱۲.۵ هم قابل ارتقا است.
 

کیفیت تصویربرداری و دوربین می۱۱ اولترا

ممکن است این گوشی تقریبا در همه جنبه‌ها برتر باشد اما در مورد دوربین از همه آنها بهتر است. سنسور اصلی تقریبا یک جادوگر است. با وضوح ۵۰ مگاپیکسل، شاید بالاترین رزولوشن را نداشته باشد اما سنسور ۱.۱۲/۱ اینچی آن، یکی از بزرگ‌ترین سنسورهای گوشی در حال حاضر محسوب می‌شود. این یعنی می‌تواند نور بیشتری دریافت کند و رنگ‌های غنی‌تر ثبت کند؛ همچنین محدوده دینامیکی بهتری دارد و عکس‌های نور کم آن بهبود می‌یابند.
 

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

 

کیفیت عکس‌های دوربین اصلی Mi11 Ultra

عکس‌های گرفته شده در نور مناسب، روشن و رنگارنگ هستند و کمترین دست‌کاری، نویز یا نشانه‌ای از شارپ شدن مصنوعی را دارند. در نور کم، نویز کمی بیشتر است اما هنوز هم جزئیات زیادی وجود دارند و برخی از دقیق‌ترین رنگ‌هایی که یک گوشی می‌تواند در نور شب تولید کند را در این مدل خواهید دید.
حالت شب معمولا همه چیز را بهبود می‌بخشد؛ جزئیات را بیشتر کرده و منبع نور را بهتر در معرض دید قرار می‌دهد.
 

دوربین فوق عریض

یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی در جایگاه بعدی قرار دارد که نتایج آن نیز عالی هستند. سنسور آن کوچک‌تر از لنز اصلی است و دیافراگم تنگ‌تر f/2.2 دارد اما عکس‌های گرفته شده در نور خوب، در هر دو دوربین، قابل‌مقایسه هستند.
البته این دو در تصاویر گرفته شده در نور کم، از هم جدا می‌شوند و جزئیات بسیار کمتری در نقاط سایه‌دار این لنز وجود دارد؛ بااین‌حال عکس‌های حاصله، همچنان بسیار چشمگیر هستند.
 

لنز سوم می۱۱ اولترا

در نهایت، هیجان‌انگیزترین مورد، لنز زوم پریسکوپی ۵ برابری است. شیائومی این گزینه را به‌عنوان زوم ۱۲۰x معرفی می‌کند اما شما درواقع، زوم اپتیکال ۵ برابری، هیبریدی ۱۰ برابری و زوم دیجیتال خالص برای هر چیزی دیگری دریافت می‌کنید.
عکس‌های ۵ برابر و ۱۰ برابر این لنز فوق‌العاده هستند و به‌راحتی با کیفیت لنزهای اصلی سایر گوشی‌ها رقابت می‌کنند. حتی با وجود دیافراگم کوچک f/4.1 می‌توانید منتظر رنگ‌های روشن و جزئیات بسیار باشید.
 

دوربین سلفی

سلفی‌ها را می‌شود با دو روش پیش برد. می‌توانید از دوربین سلفی قوی ۲۰ مگاپیکسلی f/2.2 استفاده کنید که نتایج عالی ارائه می‌دهد. یا از دوربین‌های عقبی که کیفیت بهتری دارند بهره ببرید. در این صورت باید از نمایشگر ثانویه کمک بگیرید.
 

عمر باتری و شارژ Mi11 Ultra

اگر خرید گوشی هوشمندی به بزرگی Mi11 Ultra، امتیازی داشته باشد، آن، فضای زیاد برای قراردادن باتری بزرگ است. شیائومی یک سلول ۵۰۰۰ میلی‌آمپری برای این گوشی کار گذاشته که حجیم‌ترین گزینه نیست اما سخاوتمندانه محسوب می‌شود.
بااین‌حال برای نمایش مشخصات قدرتمند و نمایشگر بزرگ گوشی به آن نیاز است؛ بنابراین حتی با این باتری هم نباید انتظار عمر بیشتر از یک روز تا یک روز و نیم را داشته باشید. گوشی همچنین از شارژ سریع ۶۷ واتی به‌صورت سیمی و بدون سیم پشتیبانی می‌کند.
 

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

 

سخن نهایی

Mi11 Ultra مشخصات بی‌نظیری مانند دوربین قوی، نمایشگر عالی و شارژ سریع بی‌سیم و سیمی را کنار هم به‌صورت یکجا دارد. بااین‌حال قیمت گوشی شیائومی Mi 11 Ultra آن هم بسیار زیاد است و ممکن است طراحی پیچیده و سنگینش، برای همه مناسب نباشد.
به‌طورکلی اگر یک گوشی بزرگ با بهترین مشخصات و ویژگی‌ها را می‌خواهید که تا سال‌ها همچنان مناسب باشد، می۱۱ اولترا را در بررسی‌های خود مدنظر قرار دهید.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا