zoomit

پردازنده گرافیکی چینی Fenghua شماره یک، به‌عنوان رقیب RTX 3060 گواهینامه دریافت کرد

پردازنده گرافیکی چینی Fenghua شماره یک، به‌عنوان رقیب RTX 3060 گواهینامه دریافت کرد

پردازنده‌ی گرافیکی Fenghua شماره یک به‌تازگی نقطه‌ی عطف مهمی را برای پذیرش گسترده در چین، پشت سر گذاشته است. این پردازنده‌ی گرافیکی که توسط Xindong Technology و Innosilicon توسعه داده شده، اولین‌ بار در نوامبر ۲۰۲۱ معرفی شد و حدود یک ماه بعد از معرفی، چند شاخص عملکرد از آن دردسترس قرار گرفت که نشان از عملکرد درخورتوجه این تراشه داشت. ITHome گزارش داده است که این پردازنده‌ی گرافیکی اکنون گواهینامه‌ی اجرای پایدار و عملکرد فوق‌العاده را روی سیستم‌عامل Tongxin UOS دریافت کرده است.

به گزارش تامزهاردور، سیستم‌عامل Tongxin UOS در چین اهمیت زیادی دارد زیرا به‌عنوان یک طرح دولتی در رقابت با ویندوز توسعه داده شده است. این سیستم‌عامل برپایه‌ی لینوکس دبیان ساخته شده و از جدیدترین تراشه‌های چینی پشتیبانی می‌کند، بنابراین دریافت گواهینامه‌‌ی Fenghua شماره یک گامی مهم در کنار پشتیبانی از محصولات نیمه‌هادی طراحی‌شده در چین از جمله پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی Zhaoxin، و پردازنده‌هایی مثل Sunway و Loongson است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اینتل نخستین تیزر رویداد معرفی تراشه گرافیکی آرک آلکمیست لپ تاپ را منتشر کرد
  • جزئیات بُرد مدار چاپی RTX 4080 و ۴۰۹۰ فاش شد؛ ۲۴ گیگابایت حافظه و توان ۶۰۰ وات

ظاهراً Fenghua شماره یک برای ارائه‌ی راهکاری چینی به‌منظور سرعت بخشیدن به گرافیک و سایر وظایف پردازنده‌ی گرافیکی، کاملاً مناسب است. پیش از این گفته شده بود که Fenghua شماره یک براساس معماری PowerVR طراحی شده است، اما درحال‌حاضر نمی‌توان این مورد را با اطمینان تأیید کرد.

پردازنده‌ی گرافیکی Fenghua شماره یک، گواهینامه‌ی سازگاری کامل با سیستم‌عامل Tongxin UOS را به‌ دست آورده است. این پردازنده‌ی گرافیکی اولین کارت گرافیک چینی با کیفیت بالای ۴K و در سطح سرور است که این گواهی را دریافت کرده است. منابع چینی اعلام کرده‌اند که عملکرد این پردازنده‌ی گرافیکی عالی و مصرف انرژی آن بهینه است و برای دستیابی به پیشرفت‌های عملکردی به‌طور کامل از چارچوب‌های گرافیکی رایج ازجمله OpenGL/OpenGL ES/OpenCL/Vulkan پشتیبانی می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا