zoomit

ویدئو رسمی سامسونگ قابلیت‌های اگزینوس ۲۲۰۰ را معرفی می‌کند

ویدئو رسمی سامسونگ قابلیت‌های اگزینوس ۲۲۰۰ را معرفی می‌کند

بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان، سامسونگ سرانجام در ۲۱ دی ۱۴۰۰ تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ را با گرافیک AMD و پشتیبانی از رهگیری پرتو معرفی کرد. این تراشه با لیتوگرافی چهارنانومتری جدید سامسونگ تولید می‌شود و از ترکیب یک هسته‌ی پرقدرت Cortex X2 و سه هسته‌ی میانی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A510 به‌عنوان پردازنده‌ی مرکزی استفاده می‌کند.

به‌گزارش sammobile، کره‌ای‌ها امروز ۶ بهمن ۱۴۰۰ ویدئو کوتاهی برای معرفی اگزینوس ۲۲۰۰ منتشر کردند و در آن، قابلیت‌های گیمینگ منحصر‌به‌فردی از این تراشه را به‌نمایش گذاشتند. سامسونگ مدعی است اگزینوس ۲۲۰۰ تراشه‌‌ای است که گیمرها به‌دنبالش بوده‌اند و اطلاعاتی به‌جز بهبود دوبرابری عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) آن منتشر نکرد.


قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد گیمینگ اگزینوس ۲۲۰۰

دو فناوری بازی‌محور و نمایش‌داده‌شده در ویدئو رسمی معرفی تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ VRS و AMIGO نام دارند. قابلیت VRS به سایه‌زنی با نرخ متغیر اشاره و به پایدار نگه‌داشتن فریم‌ریت در نمایش صحنه‌های پویا کمک می‌کند؛ قابلیتی که برای گوشی‌های گیمینگ آینده نقش مهمی ایفا می‌کند. تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. فناوری AMIGO هم بر مدیریت مصرف انرژی متمرکز است و با هر بار شارژ زمان گیمینگ طولانی‌تری دراختیار کاربر می‌گذارد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • Exynos 2200 با گرافیک AMD و پشتیبانی از رهگیر پرتو معرفی شد

به‌غیر از قابلیت‌های گیمینگ، جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار سامسونگ از پردازنده‌ی سیگنال تصویری (ISP) بهبودیافته‌ برای عکاسی بدون تأخیر در رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و به مودم داخلی ۵G مجهز است که سرعت دانلود آن به حداکثر ۱۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه می‌رسد.

مودم مذکور اولین مودم اگزینوس است که از نسخه‌ی ۱۶ ۳GPP پشتیبانی و ارتباطی پایداری و سریع ارائه می‌کند. سامسونگ از تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ در سری پرچم‌داران گلکسی S22 استفاده خواهد کرد؛ اما برخی مدل‌های این گوشی نیز از اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا