zoomit

iOS 16 در تاریخ ۲۱ شهریور عرضه می‌شود

iOS 16 در تاریخ ۲۱ شهریور عرضه می‌شود

به‌گزارش ورج، اپل امروز اعلام کرد، به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 16 را در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۱ شهریور ۱۴۰۱) دردسترس کاربران قرار خواهد داد.

خبر رونمایی رسمی پیرامون iOS 16 در کنفرانس توسعه‌دهنگان اپل ۲۰۲۲ میلادی منتشر شد و نسخه‌ی بتای این به‌روزرسانی نیز در جولای ۲۰۲۲ میلادی (تیر ۱۴۰۱) دراختیار عموم کاربران قرار گرفت. متأسفانه، برخلاف سنت همیشگی که انتشار به‌روزرسانی سیستم‌عامل iPadOS و iOS هم‌زمان انجام می‌شد، ظاهراً بنابه دلایلی به‌روزرسانی iPadOS 16 با تأخیر مواجه خواهد شد و دیر دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.

با‌این‌حال، باوجود خیل عظیم ویژگی‌هایی که قرار است ازطریق iOS 16 برای کاربر فراهم شوند؛ اما انتشار آن عنصر غافلگیری را ازدست داده است. به‌روزرسانی iOS 16 با انواع ویژگی‌های بهبودیافته در صفحه‌ی قفل آیفون ازجمله توانایی افزودن ویجت و شخصی‌سازی ظاهر لاک اسکرین و نوع ارائه‌ی اعلان‌ها، عرضه خواهد شد.

درواقع، کاربر به‌موجب ویژگی‌های خاص سیستم‌عامل iOS 16، این امکان را دارد تا پیام‌های ارسال‌شده را به‌طور محدود ویرایش کند و با استفاده از قابلیت iCloud Shared Photo Library عکس‌های گوشی را با خانواده اشتراک‌گذاری کند و با استفاده از ویژگی Live Text متن‌های روی ویدئوها و تصاویر را استخراج کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • iOS 16 با قابلیت‌های جدید برای آیفون ۸ به بعد معرفی شد
  • مقایسه امنیت iOS و اندروید؛ آیا آیفون از گوشی‌های اندروید امن‌تر است؟

انتشار سیستم‌عامل جدید اپل به‌گونه‌ای زمان‌بندی شده است که تقریباً همراه با جدیدترین سری آیفون‌های این شرکت دردسترس کاربران قرار بگیرد. براساس اعلام رسمی اپل، گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس برای پیش‌سفارش در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) آماده‌اند و در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور ۱۴۰۱) نیز روانه‌ی بازار خواهند شد و در این بین به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 16 نیز در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) منتشر می‌شود.

بنابراین، اگر تاکنون نسخه‌ی بتا را روی آیفون خود نصب نکرده‌اید، به‌زودی می‌توانید نسخه‌ی رسمی و کامل آن را روی گوشی‌های آیفون از مدل آیفون ۸ به بالا نصب کنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا