zoomit

Microsoft Defender قابلیتی برای افزایش امنیت شبکه‌های موبایلی iOS و اندروید دریافت کرد

Microsoft Defender قابلیتی برای افزایش امنیت شبکه‌های موبایلی iOS و اندروید دریافت کرد

مایکروسافت قابلیت جدیدی موسوم به Mobile Network Protection (محافظت از شبکه‌ی موبایل) را به Defender اضافه کرده است. این ویژگی اساساً قابلیت‌های تشخیص تهدیدهای امنیتی این پلتفرم را به سیستم‌عامل‌های موبایلی اندروید و iOS گسترش می‌دهد.

استقبال شبکه‌های سازمانی از استفاده از دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند برای اتصال بی‌سیم به اینترنت در حال افزایش است. گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل‌حمل ازنظر امنیتی با تهدیدهای مهمی مواجه می‌شوند و محل‌های کار ترکیبی نیز به‌طور مداوم درمعرض تهدید حمله‌های سایبری قرار دارند. این تهدیدها می‌توانند ازطریق شبکه‌های وای‌فای انجام شوند که اغلب بسیار آسیب‌پذیر هستند. بدین‌ترتیب، حفاظت از شبکه‌ی گوشی‌های هوشمند به افزایش امنیت شبکه‌های سازمانی دربرابر حمله‌های مخرب کمک خواهد کرد.

امنیت شبکه وای فای موبایلیمایکروسافت مدعی شده است که با پیچیده‌ترشدن شبکه‌ها، اگر از آن‌ها مراقبت نشود، فرصت‌هایی برای فعالیت‌های مجرمانه فراهم خواهد شد. این شرکت می‌نویسد:

برای مبارزه با تهدیدهایی که شبکه‌های موبایلی را به‌خطر می‌اندازند، قابلیت جدیدی در Defender For Endpoint ارائه می‌شود که به سازمان‌ها کمک می‌کند ضعف‌های این شبکه‌ها را شناسایی و ارزیابی و اصلاح کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بدافزارهای اندروید با توانایی غیرفعال‌سازی وای‌فای و شنود پیامک‌های گوشی شناسایی شدند
  • اپلیکیشن Microsoft Defender برای ویندوز، مک، اندروید و iOS منتشر شد

Neowin می‌نویسد کاربران اکنون می‌توانند از قابلیت جدید Defender در پلتفرم‌های اندروید و iOS استفاده کنند. این ویژگی جدید قابلیت‌های مختلفی برای محافظت از شبکه‌های موبایلی ارائه می‌دهد که در‌ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • محافظت دربرابر تهدیدهای مرتبط با وای‌فای و سخت‌افزارهایی که درمعرض خطر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری قرار دارند
  • ارائه‌ی اعلان هشدار هنگام شناسایی تهدید‌های مرتبط با وای‌فای
  • ارائه‌ی روش درون‌برنامه‌ای برای اتصال امن با شبکه‌ها
  • ارائه‌ی گزینه‌هایی برای اصلاح شبکه‌های ناامن و مشکوک
  • ارائه‌ی هشدار با اولویت متوسط و هنگام شناسایی شبکه‌های مشکوک و ارائه‌ی هشدار هنگام شناسایی شبکه‌های باز

قابلیت امنیتی جدید Defender مایکروسافت برای ارائه‌ی اعلان در دستگاه‌های iOS به مجوزهای نصب نیاز دارد. کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز باید مجوزهای دسترسی به موقعیت مکانی را اعطا کنند تا Defender بتواند روی شبکه‌های آن‌ها نظارت کند و درصورت شناسایی تهدیدهای امنیتی نیز، هشدار مرتبط با آن را به کاربر نشان دهد.

مایکروسافت اشاره کرده است که این قابلیت جدید فقط می‌تواند محافظت محدودی دربرابر تهدیدهای شبکه‌های موبایلی ارائه دهد. این پلتفرم درصورتی می‌تواند از کاربران دربرابر گواهی‌های جعلی محافظت کند که کاربر مجوزهای موردنیاز را برای این عملکرد اعطا کرده باشد.

مایکروسافت به‌تدریج در حال افزایش دامنه‌ی کاربرد پلتفرم Defender است. ماه گذشته، این شرکت تأیید کرد همه‌ی کسانی که اشتراک مایکرسافت ۳۶۵ را داشته باشند، به Defender دسترسی خواهند داشت. علاوه‌براین، پلتفرم مذکور اکنون اجازه می‌دهد حتی دستگاه‌های ویندوزی مدیریت‌نشده‌ای را ایزوله کنید که درمعرض خطر قرار دارند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا