امنيت

ChatGPT شناسایی حملات فیشینگ را دشوارتر می‌کند

ChatGPT شناسایی حملات فیشینگ را دشوارتر می‌کند

جیتو پاتل، مدیر واحدهای امنیت و همکاری شرکت سیسکو اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از دسترسی‌های غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای در حال حاضر از طریق فیشینگ صورت می‌گیرد که طی آن، هکرها ایمیل‌ها یا متن‌هایی را به افراد ارسال می‌کنند، به امید این که آنها را ترغیب کنند روی لینک مخرب کلیک کنند. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند پیامهای مذکور را سفارشی کرده و افزایش بیشتری را به دامی که هکرها پهن کرده اند، بیندازند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، این مدیر سیسکو در کنفرانسی گفت: حملات بسیار سفارشی‌تر می‌شوند.

تاکنون، تشخیص ایمیلهای فیشینگ نسبتا راحت بود زیرا برای گیرندگان شخصی طراحی نشده بودند. اغلب هم اشتباهات املایی و نقص‌های دیگری داشتند. اما در نسل جدید حملات، دشوار بتوان روی کاربران انسانی برای شناسایی این حیله‌ها حساب کرد که تهدید بسته شدن شبکه‌ها و عملیات‌های اخاذی را افزایش می‌دهد.

به گفته پاتل، راه حل این است که داده‌های ترافیک اینترنت را به سرعت غربال کنیم و الگوهایی را شناسایی کنیم که نشان می‌دهد اتفاقی در شرف وقوع است یا به تازگی روی داده است. سیسکو این را به عنوان یک فرصت می‌بیند. این شرکت که در بازار تجهیزات شبکه بازیگر شماره یک است، می‌تواند از موقعیت خود برای تجزیه و تحلیل جریان داده‌ها استفاده کند. این پیشنهادی است که سیسکو در گذشته به مشتریان ارائه کرده است، اما به نظر می‌رسد اکنون بهتر می‌تواند روی آن سرمایه گذاری کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این مدیر سیسکو گفت: امنیت یک بازی داده است. هرچه داده‌های بیشتری داشته باشید، تشخیص ناهنجاری بهتری خواهید داشت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا