قابلیت جدید یوتیوب، محتوا را بر اساس سلیقه کاربر نمایش میدهد

قابلیت جدید یوتیوب، محتوا را بر اساس سلیقه کاربر نمایش میدهد
یوتیوب سالها شبیه یک حاکم تعیین میکرد چه چیزی باید تماشا کنید؛ اما حالا گوگل یکی از حساسترین بخشهای یوتیوب یعنی صفحهی اصلی را هدف آزمایشهای تازه قرار داده و ممکن است شرایط تغییر کند.
یوتیوب پیشتر آزمایشهایی برای شخصیسازی فید بر اساس رفتار تماشای کاربران انجام داده بود؛ اما اینبار بهجای تغییرات جزئی در الگوریتم، سراغ اقدامی بسیار جسورانه رفته: یک چتبات هوشمند که به شما امکان میدهد مستقیماً بگویید در پیشنهادها چه چیزهایی بیشتر یا کمتر نمایش داده شود.
اگر این قابلیت برایتان فعال شده باشد، طبق توضیحات صفحهی پشتیبانی یوتیوب، گزینهی جدیدی با عنوان Your Custom Feed کنار بخش هوم ظاهر میشود. عملکرد این ابزار تا حدی شبیه الگوریتم هوشمند ایکس است که از مدل گراک برای شخصیسازی محتوا استفاده میکند.
تفاوت مهم رویکرد یوتیوب این است که از چتبات استفاده میکند تا تنها با نوشتن یک دستور ساده، ویدیوهای پیشنهادی را تنظیم کنید. پس از ارسال درخواست، فید شما بلافاصله بهروزرسانی میشود، بدون اینکه نیاز باشد وارد تنظیمات پیچیده یا توضیحات الگوریتم شوید.
ویژگی یادشده نشان میدهد یوتیوب پذیرفته که الگوریتمش همیشه نمیداند چه محتوایی مناسب شما است. فید کاربران بهسرعت شلوغ میشود.
اگر بهطور مثال به حوزهی موبایل علاقه داشته باشید و یکبار از روی کنجکاوی روی ویدیویی با موضوعی متفاوت کلیک کنید صفحهی اصلی ناگهان با ویدیوهایی از مثلا «بازکردن جعبهی اسباببازی کودکانه» پر میشود. آزمایش جدید برای حل چنین مشکلاتی طراحی شده است.
منبع : زومیت


