موتورسیکلت ۱۸۵ اسب بخاری لایتاسپید رونمایی شد

موتورسیکلت ۱۸۵ اسب بخاری لایتاسپید رونمایی شد
شرکت موتورسیکلتسازی بریتانیایی «لنگن» (Langen) از نسخهی نهایی و آمادهی تولید موتورسیکلت «لایتاسپید» رونمایی کرد. قرار است تحویل اولین سفارشهای مشتریان از اواسط سال آینده (۲۰۲۶) و با قیمت پایهی ۴۴٬۴۰۰ پوند (۵۸٬۳۰۰ دلار) آغاز شود.
کریستوفر رتکلیف، بنیانگذار و مدیرعامل لنگن میگوید: «لایتاسپید از روز اول بخشی از داستان ما بود. این موتور تمام آموختههای ما از مدل Two Stroke را گرفته و آن را ارتقا میدهد: قدرت بیشتر، بُرد بیشتر و ظرافت بیشتر؛ درحالیکه همان حس و حالی که معرف برند لنگن است را حفظ کرده میکند.»
لایتاسپید که اولینبار در سال ۲۰۲۳ بهعنوان یک نمونهی اولیهی پیشتولید دیده شده بود، در نمایشگاه «موتورسیکلت لایو» ماه آینده در بیرمنگام بهنمایش در خواهد آمد.
لایتاسپید تنها در ۱۸۵ دستگاه تولید خواهد شد و برنامهی صادرات آن به بازارهای خارجی (مانند آمریکا) از ۲۰۲۷ آغاز میشود.
مشخصات فنی لایتاسپید
قلب تپندهی لایتاسپید، پیشرانهی V-twin (دو سیلندر خورجینی) ۱۱۹۰ سیسی آب-خنک است. این نیرو توسط پکیج الکترونیکی اختصاصی لنگن مدیریت میشود که شامل امکاناتی نظیر کنترل کشش، کروز کنترل، لانچ کنترل و «کنترل ویلی» (کنترل تکچرخ) میشود.
وزن خشک موتورسیکلت ۱۸۵ کیلوگرم اعلام شده و از بدنهی فیبر کربنی و باک ۱۹ لیتری بهره میبرد. از نظر عملکرد، لنگن ادعای تولید ۱۸۲٫۵ اسب بخار قدرت و گشتاور قابل توجه حدود ۱۳۸ نیوتنمتر را دارد؛ اعدادی که بهطور قابل توجهی از رقیب اصلی آن، دوکاتی دیاول V4 (با ۱۶۵٫۷ اسب بخار)، بالاتر است و قطعاً ایتالیاییها را نگران خواهد کرد.
بدنهی اصلی از نوع Tubular Steel Space Frame با بازوی عقب تریلیس باعث میشود چرخ عقب ۲۴۰ میلیمتری آلومینیومی ماشینکاریشدهی آن کاملاً نمایان باشد.
گیربکس ۶ سرعته مجهز به کلاچ لغزنده، سیستم تعلیق ردهبالای اوهلینز در جلو و عقب. دوشاخ جلوی ۴۸ میلیمتری مدل FGRT 301 و دو کمکفنر STX در عقب (هر دو کاملاً قابل تنظیم) در کنار ترمزهای ABS از سایر مشخصات لایتاسپید هستند.
منبع : زومیت



