zoomit

هوندا با ۳ خودرو عجیب به استقبال آینده رفت

هوندا با ۳ خودرو عجیب به استقبال آینده رفت

نمایشگاه Japan Mobility Show هر دو سال یک‌بار در توکیو برگزار می‌شود و معمولاً به ویترینی برای نمایش آینده‌ی صنعت خودروسازی ژاپن تبدیل می‌شود. امسال نیز هوندا با نمایش سه محصول متفاوت و آینده‌نگرانه، نگاه‌ها را به خود جلب کرد. بااین حال مدیرعامل این برند توشیهیرو میبه، تأکید کرد که تحقق آینده‌ی برقی هوندا در بازار آمریکا می‌تواند چند سال به تأخیر بیفتد؛ مسئله‌ای که میبه آن را ناشی از سیاست‌های دولت ترامپ می‌داند.

هوندا از سه خودروی برقی جدید پرده برداشت که هرکدام نماینده‌ی رویکرد جدیدی در طراحی و مهندسی هستند. اولین خودرو، مدل تازه‌ای از سری زیرو با نام α است که به خانواده‌ی خودروهای الکتریکی هوندا اضافه می‌شود. این مدل در نگاه اول شباهت زیادی به کانسپت شاسی‌بلند سری زیرو دارد، اما در واقع کوچک‌تر و ارزان‌تر است. هوندا قصد دارد این خودرو را ابتدا برای بازار هند عرضه کند و در آینده شاید نسخه‌هایی برای اروپا و ژاپن نیز توسعه دهد. بااین حال، بازار آمریکا در فهرست اهداف این خودرو جایی ندارد زیرا به گفته‌ی میبه، ابعاد آن برای رانندگان آمریکایی خیلی کوچک است.

به‌نوشته‌ی انگجت، دومین خودرو هوندا با نام Super-One Prototype هاچ‌بک کوچکی است که پیش‌تر در فستیوال سرعت گودوود با پوشش استتاری دیده شده بود. هوندا در نمایشگاه توکیو این پوشش را کنار زد تا طراحی زاویه‌دار و شخصیت خاص خودرو نمایان شود. هرچند اطلاعاتی از قدرت موتور اعلام نشد اما طبق گفته‌ی مهندسان ترکیب گشتاور لحظه‌ای موتور برقی با صداهای مصنوعی انتخابی، تجربه‌ای جذاب برای رانندگان فراهم می‌کند. این مدل فعلاً فقط برای بازار ژاپن و بریتانیا برنامه‌ریزی شده است.

میبه تأکید کرد که هوندا فعلاً برنامه‌ی تولید خودروهای برقی ارزان‌قیمت برای بازار آمریکا را متوقف کرده است و این تصمیم تا حدود زیادی به فضای سیاسی این کشور بستگی دارد. او باور دارد که به‌دلیل سیاست‌های فعلی، رشد بازار خودروهای برقی در آمریکا حدود پنج سال به تعویق افتاده است. هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مجموعه‌ی گسترده‌ای از محصولات شامل مدل‌های برقی و هیبریدی را برای بازار جهانی آماده کند، اما زمان ورود برخی از آن‌ها به آمریکا به تحولات سیاسی آینده بستگی دارد.

مقاله‌های مرتبط:

هوندا قبلاً برای کاهش هزینه‌های تولید باتری با جنرال موتورز همکاری می‌کرد، اما این پروژه پس از عرضه‌ی مدل‌های Honda Prologue و Acura ZDX متوقف شد. این تصمیم باعث شد هوندا فعلاً به تنهایی مسیر توسعه‌ی فناوری باتری را ادامه دهد؛ مسیری که می‌تواند رسیدن این شرکت به هدف کربن خنثی را تا سال ۲۰۵۰ دشوارتر کند. در همین راستا هوندا قصد دارد از سال آینده نسل تازه‌ای از خودروهای هیبریدی را معرفی کند که مصرف سوخت کمتر و ردپای کربنی محدودتری دارند. همچنین پروژه‌هایی مانند فناوری جذب مستقیم کربن از هوا (DAC) در دستور کار قرار گرفته‌اند.

هوندا در کنار خودروها با معرفی موتورسیکلت مفهومی به نام EV Outlier بار دیگر تخیل دوست‌داران دنیای سایبرپانک را بیدار کرد. این موتور برقی با طراحی تیز، موقعیت رانندگی آزاد و دو موتور تعبیه‌شده در چرخ‌ها، شباهت زیادی به موتورسیکلت افسانه‌ای فیلم Akira دارد. هوندا اعلام کرد که این مدل تا سال ۲۰۳۰ آماده تولید خواهد شد، اما تحقق آن نیازمند توسعه‌ی کامل باتری‌های حالت‌جامد است که هوندا هم‌اکنون در خطوط آزمایشی خود روی آن کار می‌کند.

در نهایت اگرچه مسیر هوندا برای آینده‌ای تمام‌برقی با چالش‌هایی جدی مواجه شده است، اما نمایشگاه امسال نشان داد که این برند همچنان یکی از خلاق‌ترین و جسورترین خودروسازان ژاپنی در مسیر تحول صنعت حمل‌ونقل باقی مانده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا