برنامه بزرگ نتفلیکس لو رفت؛ سرمایهگذاری روی پادکستهای ویدیویی

برنامه بزرگ نتفلیکس لو رفت؛ سرمایهگذاری روی پادکستهای ویدیویی
بهنظر میرسد سال ۲۰۲۶ نقطهی آغاز ورود جدی نتفلیکس به حوزهی پادکست خواهد بود. پیشتر مشخص شده بود که این شرکت از سال آینده انتشار پادکستهای ویدیویی تولیدشده با Spotify Studios و The Ringer را آغاز میکند و حالا گزارش تازهای نشان میدهد نتفلیکس در آستانهی شروع این پروژه، در حال مذاکره با آژانسهای بزرگ استعدادیابی برای جذب سازندگان جدید است.
به گزارش هالیوود ریپورتر، نتفلیکس تاکنون «دهها درخواست» برای همکاری به نمایندگان آژانسهایی مانند WME، UTA و CAA ارسال کرده تا مجموعهای از پادکستهای ویدیویی را به فهرست خود بیفزاید.
هدف نتفلیکس این است که در سهماههی نخست ۲۰۲۶، سرویس پادکست ویدیویی خود را راهاندازی کند و در زمان انتشار، کتابخانهای از برنامههای پرمخاطب در اختیار داشته باشد.
در سوی دیگر، بلومبرگ گزارش میدهد که نتفلیکس در حال مذاکره با iHeartMedia است؛ یکی از بزرگترین ناشران پادکست در جهان که برنامههایی مانند Stuff You Should Know و The Breakfast Club را تولید میکند.
بهگفتهی منابع بلومبرگ، نتفلیکس خواهان قرارداد انحصاری است تا برنامههای منتخب دیگر در یوتیوب منتشر نشوند؛ پلتفرمی که بزرگترین رقیب اسپاتیفای محسوب میشود و در ابتدای ۲۰۲۵ از مرز یک میلیارد بینندهی ماهانهی پادکست عبور کرد.
قرارداد نتفلیکس با اسپاتیفای که ماه گذشته امضا شد، در ابتدا شامل ۹ پادکست ورزشی خواهد بود؛ از جمله The Bill Simmons Podcast و The Zach Lowe Show.
منبع : زومیت



