جستوجو با هوش مصنوعی به اسنپچت میآید

جستوجو با هوش مصنوعی به اسنپچت میآید
اسنپچت و هوش مصنوعی پرپلکسیتی برای ادغام موتور جستوجوی هوش مصنوعی به پلتفرم خود در ابتدای سال ۲۰۲۶ قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری به امضاء رساندند. این همکاری موتور جستوجوی هوش مصنوعی پرپلکسیتی را به بخشی از رابط کاربری چت اسنپچت تبدیل میکند، بهطوری که کاربران میتوانند سؤالات خود را بپرسند و پاسخهای واضح و مکالمهای از منابع قابل تأیید دریافت کنند و همهی اینها درون اپلیکیشن اسنپچت خواهد بود.
قرارداد اسنپچت و پرپلکسیتی همزمان با اعلام نتایج مالی سهماههی سوم اسنپ منتشر شد. طبق گفتهی اسنپ، درآمد حاصل از قرارداد که در آن پرپلکسیتی برای ادغام ۴۰۰ میلیون دلار به اسنپ پرداخت میکند، از سال ۲۰۲۶ به بخش درآمدی اسنپ اضافه خواهد شد.
ایوان اشپیگل مدیرعامل اسنپ اشاره کرد که شرکتش احتمالاً به دنبال همکاریهای مشابه با دیگر شرکتهای هوش مصنوعی باشد. او در نامهای به سهامداران نوشت: «این همکاری، هوش مصنوعی قدرتمندتر را به اسنپچت میآورد، شخصیسازی را تقویت و اسنپ را به عنوان کانال توزیع پیشرو برای ایجنتهای هوشمند معرفی میکند. این همکاری همچنین زمینهساز ایجاد اکوسیستم گستردهتری از شرکای هوش مصنوعی برای دسترسی به جامعه جهانی ما خواهد بود.»
اسنپ مثل بسیاری از شرکتها در سالهای اخیر به شدت به هوش مصنوعی روی آورده است. این شرکت چتباتی به نام MyAI دارد که از مدلهای OpenAI و گوگل و به زودی پرپلکسیتی استفاده میکند. علاوهبر این، اسنپ از لنزها و ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی رونمایی کرده است که به رشد سرویس اشتراکی اسنپچت پلاس کمک کردهاند.
اشپیگل به روزرسانیهای جدید در زمینهی هوش مصنوعی در اسنپچت را اعلام کرد. او میگوید اسنپ درحال کار روی ویژگی جدیدی به نام AI Clips است که به کاربران اجازه میدهد ویدیوهای کوتاه و قابل اشتراکگذاری را از روی درخواستهای ساده تولید کنند. او زمان دقیقی برای انتشار این ویژگی اعلام نکرد.
منبع : زومیت



