zoomit

۲۰۶ جدید؛ فیس‌لیفت ماشین محبوب ایرانی‌ها از نگاه AI

۲۰۶ جدید؛ فیس‌لیفت ماشین محبوب ایرانی‌ها از نگاه AI

پژو ۲۰۶ نه‌فقط در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا به‌خصوص اروپا به خودرو بسیار پرفروشی تبدیل شد. طراحی اسپرت این خودرو در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی بسیار چشمگیر بود و ابعاد کوچکش تردد در شهر را آسان کرد.

پژو تولید ۲۰۶ را در سال ۲۰۱۳ پایان داد؛ اما قبل از پایان تولید، نسل‌های بعدی را با نام ۲۰۷ و ۲۰۸ راهی بازار کرده بود.

محبوبیت بالای ۲۰۶ در ایران بهانه‌ای شد تا با استفاده از هوش مصنوعی نسل جدیدش را به تصویر بکشیم. شاید تصور کنید ۲۰۸ همین‌حالا نقش نسل جدید ۲۰۶ را ایفا می‌کند؛ اما مسیری که ما برای ساخت تصاویر در پیش گرفتیم به‌گونه‌ای بود تا اصالت خودرو حفظ شود.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو پژو ۲۰۶ جدید رنگ نقره‌ای (هوش مصنوعی)
نمای سه‌چهارم جلو خودرو پژو ۲۰۶ جدید (هوش مصنوعی)

در نمای جلو شاهد جلوپنجره‌ی بازطراحی‌شده‌ای هستیم که با سپر جدید و چراغ‌های LED، ظاهری مدرن‌تر به خودرو داده‌اند. طراحی کلی خودرو را چندان تغییر ندادیم تا در نگاه اول همچنان به‌عنوان ۲۰۶ قابل تشخیص باشد.

در مقوله‌ی فیس‌لیفت، نمای جانبی خودرو معمولا تغییری نمی‌کند. با این حال باید به دستگیره‌های درِ همرنگ بدنه و حذف زه‌های جانبی اشاره کرد که همگام با خودروهای امروزی است.

در نمای عقب شاهد تغییرات پررنگ‌تری هستیم. چراغ‌ها باریک‌تر و کشیده‌تر شده‌اند و دیگر خبری از قطعات پلاستیکی مشکی نیست. همه‌چیز همرنگ بدنه است تا شاهد ظاهری یک‌دست و مدرن‌تر باشیم.

در کابین همان‌طور که از یک هاچ‌بک کوچک مدرن انتظار می‌رود، نمایشگر مرکزی بزرگی می‌بینیم که بالای داشبورد به چشم می‌خورد. غربیلک فرمان تا حدی تغییر کرد و نورپردازی کابین، جلوه‌ای لوکس‌تر به خودرو در شب می‌بخشد.

مقاله‌های مرتبط

۲۰۶ با فروش ۸٬۳۵۸٬۲۱۷ دستگاه تا سال ۲۰۱۲ پرفروش‌ترین مدل پژو در تاریخ این شرکت بود. ۲۰۶ نه‌فقط در فرم شناخته‌شده‌اش، بلکه در قالب هاچ‌بک سه‌در، کوپه، سدان و استیشن هم تولید شد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا