zoomit

خودروساز سرشناس چینی به کابوس خودروسازان ژاپنی تبدیل می‌شود؟

خودروساز سرشناس چینی به کابوس خودروسازان ژاپنی تبدیل می‌شود؟

شرکت BYD به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای تمام‌برقی جهان تصمیم گرفته است فروش محصولات خود را در مراکز خرید زنجیره‌ای Aeon ژاپن آغاز کند. این شرکت قصد دارد خودروهایی با قیمت حدود دو میلیون ین (معادل ۱۳٬۱۸۰ دلار) را در ۳۰ مرکز تجاری مختلف در سرتاسر ژاپن عرضه کند.

بر اساس گزارش IT Home، همکاری BYD با گروه Aeon قرار است شبکه‌ی فروش خُرده‌فروشی این خودروساز چینی را در ژاپن گسترش دهد. گروه Aeon که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۹ آغاز کرده است، یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های فروشگاه‌های خرده‌فروشی ژاپن به‌شمار می‌رود و برند معروف Jusco نیز زیرمجموعه آن است. این گروه بیش از هزار شعبه در سرتاسر جهان دارد که بخش عمده‌ی آن‌ها در ژاپن قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش‌ها Aeon در نزدیکی فروشگاه‌های BYD غرفه‌هایی برای فروش خودرو ایجاد خواهد کرد. این شرکت خرده‌فروشی به‌طور مستقل قیمت‌گذاری و کمپین‌های تبلیغاتی را مدیریت می‌کند. بر اساس استراتژی جدید تخفیف، مشتریان می‌توانند خودروهای BYD را با قیمتی حدود ۱۳٬۱۸۰ دلار خریداری کنند. برای مقایسه، ارزان‌ترین مدل فعلی BYD در ژاپن، هاچ‌بک Dolphin است که با قیمت حدود ۲٬۹۹۲٬۰۰۰ ین (۱۹٬۷۲۰ دلار) به‌فروش می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

مشتریان Aeon علاوه‌بر خرید خودرو، امتیازاتی در قالب ارز دیجیتال داخلی این زنجیره به‌نام Waon دریافت می‌کنند. همچنین خریداران از تخفیف در هزینه‌ی نصب شارژر خانگی برخوردار خواهند شد؛ اقدامی که می‌تواند ساختار سنتی توزیع خودرو در ژاپن را متحول کند. رشد فروش BYD در ژاپن نیز مؤید همین تغییر است؛ بر اساس گزارش انجمن واردکنندگان خودروی ژاپن (JAIA)، سهم BYD در فروش خودروهای برقی وارداتی این کشور در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۴) به ۲۰ درصد رسیده است.

گروه Aeon هم‌زمان با این همکاری، زیرساخت شارژ خودروهای برقی خود را نیز گسترش می‌دهد. این شرکت تا اوایل سال ۲۰۲۵ اعلام کرد که حدود ۲٬۵۰۰ شارژر در ۳۷۴ فروشگاه خود در سرتاسر ژاپن نصب کرده است؛ تجهیزاتی که به خریداران خودروهای برقی و هیبریدی اجازه می‌دهد در حین خرید، خودروی خود را شارژ کنند.

به‌نظر می‌رسد حضور پررنگ BYD در بازار ژاپن و همکاری با یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های خرده‌فروشی این کشور، می‌تواند تهدیدی جدی برای خودروسازان باسابقه ژاپنی مانند تویوتا و نیسان باشد، زیرا ترکیب قیمت رقابتی، دسترسی آسان و امتیازات خرید، معادلات بازار خودروهای برقی در ژاپن را به‌کلی دگرگون خواهد کرد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا