استارتاپ ریویان چطور با چراغهای عمودی عجیب، بازار وانتهای برقی را دزدید؟
استارتاپ ریویان چطور با چراغهای عمودی عجیب، بازار وانتهای برقی را دزدید؟
جف هامود، مدیر ارشد طراحی ریویان، تأیید میکند که این تصمیم کاملاً آگاهانه بود. «بخشی که ما واقعاً میخواستیم در آن تمایز ایجاد کنیم، چهرهی خودرو بود. میخواستیم ریویان فوراً قابل تشخیص باشد.»
البته اخبار ریویان فقط به ظاهر خاصش محدود نمیشد: خودروها واقعاً توانایی آفرود داشتند و طراحی آنها این قابلیت را بازتاب میداد، اما نه به شکلی زمخت و سنتی. محصول نهایی، تلفیقی بود از فناوری پیشرفته و سرسختیِ آمادهی ماجراجویی.
فرانک استیونسون، طراح خودرو کهنهکاری که آثاری چون مینی کوپر مدرن را در کارنامهاش دارد، میگوید: «من هرگز وانتی ندیده بودم که در آن اینقدر به جزئیات توجه شده باشد.»
او اشاره میکند که برخلاف وانتهای سنتی که کابین و قسمت بار مانند دو قطعهی مجزای چسبیدهبههم به نظر میرسند، در ریویان «همهچیز یک واحد یکپارچه است» و سطوح بدنه، ظاهری «مدرن و بسیار تازه» ایجاد کردهاند. درواقع همان لحظهی رونمایی کافی بود تا همه بدانند چهرهی ریویان قرار است چیزی فراتر از یک طرح زیبا باشد.
از دیترویت تا ریوین: مسیر ذهن یک طراح
مغز متفکر پشت این هویت بصری، طراحی به نام جف هامود است، هنرمند و متخصصی که از همان نوجوانی میدانست مسیرش از میان خطوط و حجمها میگذرد. او پس از تحصیل در کالج مطالعات خلاق در دیترویت، اولین شغل خود را در دایملر کرایسلر آغاز کرد و عمدتاً بر روی برند «جیپ» متمرکز بود. سابقهی کار در برندی که هویت آن عمیقاً با ماجراجویی و کارایی تعریف میشود، بعدها به سرمایهای ارزشمند در مأموریت بعدی او بدل شد.
منبع : زومیت



