اپل ارزشمندترین برند دنیا شد؛ سامسونگ پنجم
اپل ارزشمندترین برند دنیا شد؛ سامسونگ پنجم
برای سیزدهمین سال پیاپی، اپل در رتبهی نخست فهرست «برترین برندهای جهان» مؤسسهی Interbrand قرار گرفت؛ فهرستی که ارزش، نفوذ و قدرت برندها را میسنجد.
این رتبهبندی تا حدی جنبهی ذهنی دارد؛ اما گزارش سالانهی اینتربرند همواره دید روشنی از روند بازار و چگونگی تغییر در ارزش و درک عمومی برندها ارائه میدهد. این گزارش همچنین مسیر رشد و افول جریانهای اصلی بازار را دنبال میکند و امسال همانطور که گونزالو بروخو، مدیرعامل جهانی اینتربرند اشاره کرد، تأثیر هوش مصنوعی کاملاً مشهود است.
در رتبهبندی امسال، انویدیا بیشترین رشد ارزش برند را تجربه کرد و با افزایش ۱۱۶ درصدی به ۴۳٫۲ میلیارد دلار رسید و در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.
اپل همچنان در صدر فهرست قرار دارد؛ اما ارزش برند آن نسبتبه سال گذشته ۴ درصد کاهش یافت و به ۴۶۰٫۹ میلیارد دلار رسید. پس از آن، مایکروسافت با رشد ۱۰ درصدی و ارزش ۳۸۸٫۵ میلیارد دلار در رتبهی دوم قرار گرفت. گوگل با ۹ درصد رشد به ۳۱۷٫۱ میلیارد دلار رسید.
ارزش برند آمازون با افزایش ۷ درصدی به ۲۱۹٫۹ میلیارد دلار و سامسونگ با کاهش ۱۰ درصدی به ۹۰٫۵ میلیارد دلار رسید. سامسونگ در این رتبهبندی جایگاه پنجم را دارد.
برندهای دیگر شامل کوالکام در رتبهی ۳۹ با ۲۰٫۱ میلیارد دلار، دل در رتبهی ۵۱ با ۱۶٫۳ میلیارد دلار، و شاپیفای در رتبهی ۹۹ با ۶٫۹ میلیارد دلار بودند. در بخش «برندهای زیر نظر»، نامهایی مانند الکترونیک آرتز، اچپی، الجی و واتساپ دیده میشود.
مقالههای مرتبط
نام ChatGPT سه بار در گزارش ذکر شده؛ اما هنوز در فهرست ۱۰۰ برند برتر جای ندارد. در مجموع، ارزش کلی ۱۰۰ برند برتر به ۳٫۶ تریلیون دلار رسیده که نسبتبه سال ۲۰۲۴ حدود ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش داشته است.
منبع : زومیت