zoomit

خودروساز سرشناس، رقبا را به گمراه‌کردن مردم متهم کرد

خودروساز سرشناس، رقبا را به گمراه‌کردن مردم متهم کرد

در سال‌های اخیر، تعداد خودروهای مجهز به سیستم‌های هیبرید خفیف ۴۸ ولتی افزایش یافته؛ اما شان هنلی، مدیر فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا، معتقد است که اطلاق عنوان «هیبرید» به این خودروها، اقدامی اشتباه و گمراه‌کننده محسوب می‌شود و مشتریان را سردرگم می‌کند.

هنلی تأکید می‌کند که تفاوت فنی بزرگی میان این دو سیستم وجود دارد؛ هیبریدهای سنتی (تمام هیبرید) می‌توانند خودرو را حداقل برای مسافتی کوتاه تنها با نیروی برق به حرکت درآورند، درحالی‌که سیستم‌های هیبرید خفیف ۴۸ ولتی تنها یک تقویت‌کننده‌ی کوچک برای موتور احتراقی محسوب می‌شوند و چنین توانی ندارند.

هنلی می‌گوید که تویوتا در استرالیا سیستم‌های ۴۸ ولتی خود را «هیبرید» نمی‌نامد و آن‌ها را با عنوان V Active به بازار عرضه می‌کند: «می‌خواهم روشن بگویم، زمانی که شما یک هایلوکس یا پرادوی مجهز به سیستم کمکی ۴۸ ولتی می‌خرید، در حال خرید یک سیستم هیبریدی نیستید. آن‌ها هیبرید نیستند.» او معتقد است که تمام خودروسازان وظیفه دارند تا این تفاوت‌ها را به‌وضوح برای مشتریان خود شرح دهند.

مقاله‌های مرتبط

خود تویوتا در سطح جهانی از این قانون پیروی نمی‌کند و رویکردی دوگانه در پیش گرفته است. تویوتا در استرالیا از برچسب «هیبرید» برای این خودروها اجتناب می‌کند؛ اما در اروپا دقیقاً برعکس عمل کرده و همان هایلوکس مجهز به سیستم ۴۸ ولتی را مستقیماً با نام «هایلوکس هیبرید 48V» تبلیغ می‌کند و به فروش می‌رساند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا