zoomit

ساندرو ۲۰۲۶ رونمایی شد؛ خودرو خوش‌چهره، خوش‌قیمت و مدرن

ساندرو ۲۰۲۶ رونمایی شد؛ خودرو خوش‌چهره، خوش‌قیمت و مدرن

تصمیم رنو برای خرید داچیا در اواخر دهه‌‌ی ۹۰ میلادی به یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایش تبدیل شد. خودروساز رومانیایی که زمانی به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین برندها شناخته می‌شد، حالا به یکی از موفق‌ترین نام‌ها در بازار اروپا بدل شده است.

مدل ساندرو در سال ۲۰۲۴ پرفروش‌ترین خودرو اروپا بود و از سال ۲۰۱۷ تاکنون محبوب‌ترین گزینه‌ی مشتریان شخصی محسوب می‌شود؛ تنها در سال گذشته حدود ۳۱۰ هزار دستگاه از این هاچ‌بک کوچک فروخته شد.

ساندرو و ساندرو استپ‌وی برای مدل ۲۰۲۶ فیس‌لیفت شدند. همین تغییرات ظاهری در مدل‌های لوگان و جاگر نیز اعمال شده است. هر چهار مدل حالا چراغ‌های جلو جدیدی دارند که در دو سوی جلوپنجره‌ای بازطراحی‌شده قرار گرفته‌اند و ظاهری یکپارچه به قسمت جلو می‌دهند.

در بخش عقب، طراحان برای چراغ‌های LED جلوه‌ای پیکسلی در نظر گرفته‌اند؛ چراغ‌های عمودی جاگر نیز حالتی شبیه مدل‌های ولوو پیدا کرده‌اند.

ساندرو استپ‌وی اکنون نوار مشکی مات با نام برند را در قسمت عقب دارد. طراحی رینگ‌های آلومینیومی تغییر کرده و نسخه‌های ارزان‌تر با قالپاق‌های جدید عرضه می‌شوند. آنتن کوسه‌ای حالا به‌صورت استاندارد روی تمام مدل‌ها نصب می‌شود و دو رنگ تازه با نام‌های Amber Yellow و Sandstone به رنگ‌بندی بدنه افزوده شده‌اند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو داچیا ساندرو ۲۰۲۶
نمای سه‌چهارم جلو خودرو داچیا ساندرو ۲۰۲۶

داچیا همچنان از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای بازار اروپا به‌شمار می‌رود؛ اما امکانات مدرن‌تری را به خودروهای ۲۰۲۶ خود افزوده است. نمایشگر مرکزی بزرگ‌تر ۱۰ اینچی با پشتیبانی بی‌سیم از اپل کار پلی و اندروید اتو، شارژر بی‌سیم، دوربین دید اطراف، سنسور نور و آینه‌های تاشو از جمله ویژگی‌های جدید هستند. سیستم YouClip در بخش‌های مختلف کابین تعبیه شده تا بتوان وسایل کوچک مانند پایه‌ی تلفن یا جالباسی را به‌شکل ثابت قرار داد.

برای همگامی با مقررات جدید اتحادیه‌ی اروپا، داچیا تجهیزات ایمنی تازه‌ای همچون هشدار هوشیاری راننده و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص خودرو، عابر، دوچرخه‌سوار و موتورسیکلت را اضافه کرده است.

بزرگ‌ترین تغییر زیر کاپوت رخ داده است. ساندرو استپ‌وی و جاگر اکنون با سامانه‌ی هیبریدی جدید عرضه می‌شوند که از پیشرانه‌ی ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی بنزینی، دو موتور برقی، باتری ۱٫۴ کیلووات‌ساعتی و گیربکس چهار دنده برای موتور درون‌سوز و دو دنده برای موتورهای برقی تشکیل می‌شود.

قدرت ترکیبی این سیستم به ۱۵۵ اسب‌بخار و گشتاور به ۱۷۰ نیوتن‌متر می‌رسد. خودرو همیشه در حالت برقی روشن می‌شود و به گفته‌ی داچیا، تا ۸۰ درصد از مسیرهای شهری را می‌توان بدون نیاز به موتور بنزینی طی کرد. جاگر هم‌اکنون با این پیشرانه قابل سفارش است و استپ‌وی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال آینده به‌عنوان نخستین ساندرو برقی‌شده وارد بازار می‌شود.

مدل‌های ارزان‌تر همچنان از موتور ۱٫۲ لیتری سه‌سیلندر توربو دوگانه‌سوز (بنزین و LPG) با توان ۱۲۰ اسب‌بخار استفاده می‌کنند که نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی یا دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در صورت پربودن هر دو باک، استپ‌وی و جاگر می‌توانند تا ۱۴۸۰ کیلومتر پیمایش کنند.

مقاله‌ی مرتبط

پیشرانه‌های بنزینی توربو با توان ۱۰۰ یا ۱۱۰ اسب‌بخار و نسخه‌ی پایه با موتور سه‌سیلندر تنفس طبیعی ۶۵ اسب‌بخاری برای خریداران در نظر گرفته شده‌اند.

موفقیت داچیا نشان می‌دهد که حتی در دوران سلطه‌ی شاسی‌بلندها، تقاضا برای خودروهای ساده و مقرون‌به‌صرفه همچنان پابرجا است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا