ایرانسل قهرمان عصر هوش مصنوعی در تلکام «مشتری» است، نه اپراتور
ایرانسل قهرمان عصر هوش مصنوعی در تلکام «مشتری» است، نه اپراتور
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در نمایشگاه الکامپ، مهندس سیامک توتونچی افشار معاون کیفیت جامع ایرانسل، در نشست تخصصی «بازتعریف صنعت تلکام در عصر هوش مصنوعی»، تأکید کرد: قهرمان دنیای تلکام «مشتری» است، نه «اپراتور» و کیفیت در ارائه خدمات و سرویسها، حرف اول را میزند.
وی افزود: اپراتورها باید به تسهیلگر زندگی دیجیتال تبدیل شوند. قابلیتهای هوش مصنوعی به ما کمک میکند تا تمام لحظات را رصد کنیم و مشکلات احتمالی را قبل از آنکه اتفاق بیافتد، رفع کنیم و به کمک آن تجربه خوب را به مشتری منتقل کنیم.
توتونچی در ادامه به برنامهریزی ایرانسل برای استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: چرخه هوش مصنوعی، رصد میکند، پیشبینی ارائه میدهد، تصمیم میگیرد، اقدام میکند و در نهایت یاد میگیرد و این چرخه بارها تکرار میشود. این چرخه در صنعت تلکام از جمله ایرانسل نیز اتفاق میافتد.
معاون کیفیت جامع ایرانسل، هوش مصنوعی را کمک بزرگی برای حفاظت از محیطزیست دانست و گفت: با استفاده از هوشمصنوعی، ما به عنوان اپراتور، مسئولیت اجتماعی داریم و باید به حفظ محیط زیست کمک کنیم. در ایرانسل، سعی میکنیم با استفاده از هوش مصنوعی و روشهای پیشگیرانه آن، خرابیها را کاهش دهیم و نیروی انسانی کمتری برای تعمیرات اعزام کنیم. همین اقدامات به صرفهجویی انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست کمک میکند و میتوانیم شکافهای دیجیتال را به خصوص در بخش آموزش، پر کنیم.
توتونچی تصریح کرد: فرصتها از دست میروند و آینده اپراتورها به کیفیت تجربه مشتری وابسته است. اپراتورها دیگر نمیتوانند دقیقهفروشی کنند و باید تسهیلگر زندگی دیجیتال مشتریان باشند.
منبع : زومیت