شیائومی در مسیر پورشه؛ خریداران میتوانند همه بخشهای ماشین را شخصیسازی کنند
شیائومی در مسیر پورشه؛ خریداران میتوانند همه بخشهای ماشین را شخصیسازی کنند
لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی، در سخنرانی سالانهی ۲۰۲۵ خبر داد که شاسیبلند YU7 در پیست نوربرگرینگ آلمان تحت آزمایشهای سخت قرار دارد، بیش از ۴۰ هزار دستگاه از این مدل از ۶ جولای به دست مشتریان رسیده و سرویس تازهای با نام Xiaomi Customisation Service راهاندازی میشود.
Xiaomi Customisation Service به خریداران امکان میدهد تا ظاهر و فضای داخلی خودروهایشان را شخصیسازی کنند. سرویسی که معمولا ویژهی برندهای لوکس مثل پورشه است، اما اینبار با قیمتی در دسترستر ارائه میشود.
برای ورود به این طرح، مشتریان باید ۸۰ هزار یوان (۱۱,۲۰۰ دلار) بهعنوان ودیعه پرداخت کنند و تا ۹۰ روز فرصت دارند سفارش را قطعی یا لغو کنند. نخستین مرحله با پنج رنگ جدید برای YU7 آغاز شده: بنفش، قرمز، زرد، رزگلد و طلایی صورتی مات که با همکاری تأمینکنندگان جهانی رنگ توسعه یافتهاند. شیائومی میگوید در سه سال آینده این پالت را به ۱۰۰ رنگ سفارشی گسترش دهد.
امکان شخصیسازی تنها به رنگ بدنه محدود نمیشود. خریداران میتوانند طرح رینگها، رنگ کالیپرهای ترمز برمبو و حتی نشانهای اختصاصی خودرو را انتخاب کنند؛ گزینههایی از طلای ۲۴ عیار مشکی گرفته تا سرامیک سفید و فیبرکربن.
نسخهی YU7 Max نیز با دو تریم داخلی جدید بر پایهی جیر عرضه میشود: آبی-مشکی و مشکی با زرد فلورسنت، همراه با دوخت سفارشی، کمربندهای ایمنی همرنگ و تریم چوب طبیعی.
شیائومی برای این پروژه، نخستین و تنها مرکز شخصیسازی خود را در طبقهی دوم نمایشگاه Beijing Super Factory بنا کرده؛ جایی که مشتریان میتوانند نمونههای طراحی را از نزدیک ببینند و خودرویشان را بهصورت حضوری شخصیسازی کنند.
مقالههای مرتبط
رویکرد شیائومی یادآور برنامههای شخصیسازی برندهایی چون بنتلی، رولزرویس و پورشه است؛ با این تفاوت که در آنجا چنین انتخابهایی چند صد هزار دلار به قیمت خودرو اضافه میکنند. شیائومی اما با انتقال این تجربه به بخش خودروهای برقی مقرونبهصرفه، قصد دارد لذت طراحی منحصربهفرد را برای طیف وسیعتری از مشتریان دسترسپذیر کند.
منبع : زومیت