بلوبانک در الکامپ؛ رونمایی از «جتکارت» و تسهیلات سازمانی جدید
بلوبانک در الکامپ؛ رونمایی از «جتکارت» و تسهیلات سازمانی جدید
غرفه بلوبانک در نمایشگاه الکامپ امسال، به معرفی «جتکارت» اختصاص دارد. جتکارت با هدف تسهیل فرآیند ثبتنام کاربران جدید و افزایش سرعت در تعویض کارت کاربران قدیمی ایجاد شده است. این کارت که با رنگ سفید در اختیار کاربران قرار میگیرد، شامل تمام مشخصات اصلی کارتهای دیگر این بانک یعنی شماره کارت ۱۶ رقمی، تاریخ انقضا و cvv2 است.
جتکارت را در حال حاضر میتوان در نمایشگاه الکامپ و جزیره کیش دریافت کرد اما بلوبانک قصد دارد در آینده از طریق باجههای مشخص، امکان استفاده عمومی از آن را فراهم کرد.
جتکارت؛ استراتژی معکوس برای دسترسیپذیری فوری
محصول «جتکارت» مسیر سنتی افتتاح حساب و دریافت کارت را معکوس کرده است. مدیران بلو دلیل اصلی این تغییر را تلاش برای جلوگیری از ریزش کاربران در فاصله زمانی میان افتتاح حساب و رسیدن کارت فیزیکی عنوان کردند.
یکی از مهمترین عواملی که باعث میشد کاربران بالقوهی ما در میانه راه سرد شوند، طولانی بودن زمان تحویل کارت بود. از لحظه افتتاح حساب تا رسیدن کارت فیزیکی از طریق پست یا روشهای دیگر، یک بازه زمانی وجود داشت که کاربر در اوج آمادگی روانی برای استفاده از اپلیکیشن بود اما عملا ابزار اصلی، یعنی کارت، را در دست نداشت.
– احمد ابراهیمی، قائممقام مدیرعامل بلوبانک
با ارائه جتکارت این فرآیند برعکس شده است. کاربر در لحظه، کارت فیزیکی خود را دریافت میکند و بهمحض اینکه پروسه افتتاح حساب او تکمیل شود، فورا یک کارت برای استفاده دارد.
ما همواره در تلاش هستیم تا مراحل ثبتنام و احراز هویت کاربر را سادهتر کنیم تا کاربران بالقوه ما به کاربران وفادار تبدیل شوند.
– احمد ابراهیمی، قائممقام مدیرعامل بلوبانک
به باور قائممقام مدیرعامل بلو، هویت بصری و طراحی بلوکارتها یکی از اصلیترین دلایل شناخته شدن این بانک در جامعه بوده است. ابراهیمی درباره دلیل انتخاب رنگ سفید برای جتکارت گفت: «بلوکارتها یکی از اصلیترین دلایلی بودند که بسیاری از مشتریان برای همراهی با یک هویت متفاوت بانکی از آنها استفاده میکردند. در نتیجه احساس کردیم دیدن خود کارتها بهعنوان اولین قدم در مسیر ورود به بلو، یک استراتژی جذاب است و اگر بتوانیم کاربرانمان را در اولین مرحله با یکی از نمادینترین محصولاتمان مواجه کنیم، احتمالا در حوزه جذب کاربر هم شاهد رشد خواهیم بود.»
عکاس: دلارام سلطانیان / نیوزلن
او درباره آسانتر کردن فرآیند ثبتنام در بلوبانک اضافه کرد: «زمانی که ما شروع به فعالیت کردیم، فرآیند ثبتنام بهطور میانگین حدود ۷ دقیقه زمان میبرد و یک ساعت طول میکشید تا پرونده احراز هویت کاربر بررسی و نتیجه آن اعلام شود. اکنون این فرآیند بهصورت میانگین ۴ دقیقه طول میکشد. ما تلاش کردیم این گامها را سادهتر کنیم و در عین حال تمام دغدغههای مربوط به احراز هویت رعایت شود. همچنین مدت زمان بررسی پرونده احراز هویت بهصورت میانگین به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.»
به گفته ابراهیمی، ساده کردن مرحله احراز هویت یکی از دائمیترین و اصلیترین دغدغههای تیم بلو است و «تقریبا هیچ فصلی نبوده» که آنها کاری برای سریعتر و راحتتر کردن احراز هویت انجام نداده باشند.
ما همواره تلاش میکنیم تا فاصله زمانی ثبتنام تا تحویل کارت را هر روز کمتر و فرآیند را راحتتر و دقیقتر کنیم. همیشه ایدهآل ما این بود که فاصله زمانی بین افتتاح حساب تا رسیدن کارت دقیقاً صفر باشد.
– امیر فرشچی، قائممقام مدیرعامل بلوبانک
به گفته فرشچی، جتکارت برای مشتریانی که اقدام به افتتاح حساب میکنند و متقاضی کارت هستند و مشتریانی که تمایل به تعویض کارت خود دارند، کاربرد دارد.
از محصول به رنگ رسیدیم
رنگ سفید جتکارت برای ایجاد تمایز بین این محصول و سایر کارتهای بلوبانک انتخاب شده است. به گفته مدیران این بانک، بازخوردهای متعددی در شبکههای اجتماعی دریافت کردند که چرا بلوبانک کارت سفید ندارند و بههمین دلیل تصمیم گرفتند این رنگ را به محصولات خود استفاده کنند.
باجههای دریافت جتکارت به مرور توسعه پیدا میکنند
بلوبانک در مرحله بازخوردگیری از محصول جتکارت است و به همین دلیل توزیع آن فعلا محدود و صرفا در مکانهای خاصی مانند جزیره کیش و نمایشگاه الکامپ است.
آنچه در حال حاضر مد نظر ما است، استقرار باجهها در هر مکانی است که امکان آن فراهم باشد؛ یعنی اینگونه نیست که حتما فقط خود بلو این باجهها را ایجاد کند و با بانک سامان ارتباط نداشته باشد. سامان شعب زیادی در سراسر کشور دارد و قطعا از ظرفیت پراکندگی آن میتوانیم استفاده کنیم.
– امیر فرشچی، قائممقام مدیرعامل بلوبانک
عکاس: دلارام سلطانیان / نیوزلن
بخش دیگری از فعالیتهای بلو در الکامپ، تشریح عمیق خدمات همکاری سازمانی است. به گفته محسن مفتوحی، مدیر پارتنرشیپ بلوبانک، بلو به سراغ مشتریان سازمانی خود میرود و پس از بررسی مشکلات آنها، راهکاری متناسب با سازمانشان ارائه میدهد.
رسالت بلو این است که خدمات خود را به صورت API ارائه دهد تا کسبوکارها در واقع «بانک خودشان» باشند. تفاوت ما این است که ابتدا با سازمانها صحبت میکنیم، نیازهای خاص و منحصر به فرد آنها را شناسایی کرده و سپس محصول خود را برای آن نیاز سفارشیسازی میکنیم، نه اینکه محصول از پیش آمادهای را برای همه تجویز کنیم.
– محسن مفتوحی، مدیر پارتنرشیپ بلوبانک
تسهیلات پرسنلی بدون نیاز به رسوب پول
خدمات تسهیلات پرسنلی یکی از مهمترین دستاوردهای بلو در حوزه سازمانی است که بدون نیاز به آورده یا رسوب پول در حساب، به پرسنل اعطا میشود.
ما بر خلاف سایر بانکها، تنها شرطی که داریم واریز حقوق پرسنل از طریق بلو است. در ازای آن، معادل چهار برابر مبلغ حقوق ماهانۀ سازمان، یک خط اعتباری در اختیار شرکت قرار میدهیم. همچنین، شرکت میتواند تا ۵۰ درصد حقوق واریزی ماهانه را به پرسنل خود تسهیلات اعطا کند که سقف فردی آن تا ۳۰۰ میلیون تومان است. این تسهیلات با سود ۲۳ درصد، بدون هیچگونه کارمزد پنهان و تا ۲۴ ماه بازپرداخت میشود. فرآیند دریافت برای کارمند بسیار ساده و با یک پیامک و امضای قرارداد الکترونیک انجام میشود.
– محسن مفتوحی، مدیر پارتنرشیپ بلو
عکاس: دلارام سلطانیان / نیوزلن
محصول دیگر بلو اوردرفت (Overdraft) است که مشکل نقدینگی و مدیریت جریان مالی سازمانها را حل میکند. مفتوحی گفت: «بلو میتواند در یک بازه زمانی مشخص، حقوق پرسنل را در ابتدای ماه پرداخت کند و شرکت پس از دریافت مطالبات خود (مثلا ۱۰ تا ۲۰ روز بعد)، مبلغ را به بلو بازگرداند. این خدمت، چالش بزرگ بسیاری از کسبوکارها را در مدیریت جریان مالی برطرف میکند.»
ما سرویس لینک پرداخت (Payment Link) را ارائه کردهایم. سازمان میتواند این لینک را برای فاکتور یا صورتحساب خود به صورت سفارشیشده تولید کند. مشتری با یک کلیک و تأیید، مبلغ را فوراً به حساب سازمان واریز میکند که این امر، خطاهای معمول در وارد کردن شماره شبای طولانی را به صفر میرساند.
– محسن مفتوحی، مدیر پارتنرشیپ بلوبانک
تست شخصیت بلوجونیور
بلوبانک در بخش دیگری از غرفه خود در بیست و هشتمین نمایشگاه الکامپ، به کاربران بزرگسال فرصت شرکت در یک تست شخصیتشناسی را میدهد. نتایج این تست مشخص میکند اگر کاربران میتوانستد کارت بلوجونیور دریافت کنند، احتمالا کدام کارت را انتخاب میکردند.
غرفه بلوبانک از روز پنجشنبه سوم مهرماه به مدت ۴ روز، در سالن ۷، غرفه ۳۸ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.
منبع : زومیت