گزارش سال ۱۴۰۳ گروه آچاره منتشر شد: چگونه زندگی ۳.۵ میلیون کاربر و ۲۱۰ هزار متخصص تغییر پیدا کرد؟
گزارش سال ۱۴۰۳ گروه آچاره منتشر شد: چگونه زندگی ۳.۵ میلیون کاربر و ۲۱۰ هزار متخصص تغییر پیدا کرد؟
در سال ۱۴۰۲، این مجموعه با یک نفر فعالیتش را آغاز کرد و در پایان سال ۱۴۰۳ به یک تیم ۶ نفره از متخصصان در واحدهای فروش، پشتیبانی، تأمین مالی و محصول توسعه یافت. آچارهبازار تا پایان سال ۱۴۰۳ موفق به ثبت ۱۱۲۱ سفارش و کسب ۴۳.۱ میلیارد تومان فروش شده است. این آمار، پتانسیل بالای این پلتفرم در ارائه خدمات B2B (کسبوکار به کسبوکار) را به نمایش میگذارد.
در این گزارش، آچارهبازار بهعنوان یک «شریک راهبردی برای سازمانها» معرفی شده و ویژگیهایی مانند پنل اختصاصی ثبت درخواست، تأیید چندمرحلهای، داشبورد جامع مالی و امکان خرید اعتباری را ارائه میدهد.
آچارهسازه نیز عضو دیگر گروه آچاره است که به خدمات مرتبط با بازسازی و دکوراسیون در مقیاسهای بزرگ مربوط میشود. آچارهسازه توانسته در مدت کوتاه فعالیت خود، با اجرای بیش از ۱۵۶۳ پروژه و رسیدگی به ۲۷۹۲ درخواست تعمیرات و نگهداری، فصل تازهای از تحول در صنعت سنتی ساختمان رقم بزند.
بر اساس گزارش هشتساله آچاره، فروش سالانه این مجموعه از ۳۰ میلیارد تومان در پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۴۸ میلیارد تومان در پایان سال ۱۴۰۳ رسیده که رشد ۴.۹ برابری را نشان میدهد. همچنین، تعداد مناطق تحت پوشش خدمات این مجموعه از ۱۷ نقطه در سال ۱۴۰۰ به ۹۷۰ لوکیشن فعال در پایان ۱۴۰۳ افزایش یافته است.
اقتصاد گیگ در دل خدمات آچاره
پدیدهای که با عنوان اقتصاد گیگ (Gig Economy) شناخته میشود، یک تحول اساسی در ساختار بازار کار است که در آن مشاغل موقت و پروژهای جایگزین مشاغل تماموقت و سنتی میشوند. گزارش آچاره به وضوح نشان میدهد که این پلتفرم چگونه به یک بازیگر اصلی و پیشران در این مدل اقتصادی در ایران تبدیل شده است.
منبع : زومیت