zoomit

تسلا یکی دیگر از پرونده‌های جنجالی مرتبط با سیستم خودرانش را بست

تسلا یکی دیگر از پرونده‌های جنجالی مرتبط با سیستم خودرانش را بست

تسلا با پذیرفتن سازش در یک پرونده‌ی مرگ ناشی از سانحه‌ی رانندگی در سال ۲۰۱۹، بار دیگر نام خود را در صدر خبرها قرار داد. این حادثه جدیدترین موردی است که با سیستم اتوپایلوت (Autopilot) این شرکت، یعنی فناوری دستیار راننده‌ی پیشرفته‌اش گره خورده است؛ سیستمی که تسلا آن را پایه و اساس آینده‌ی خودروهای خودران و رباتیک می‌داند.

پرونده به مرگ نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام مالدونادو مربوط می‌شود که در کالیفرنیا همراه پدرش در یک وانت حضور داشت و راننده‌ی تسلا مدل ۳ با سرعت بیش از ۹۶ کیلومتر در ساعت به آن‌ها برخورد کرد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، راننده که از اتوپایلوت استفاده می‌کرد، فقط کسری از ثانیه پیش از برخورد اقدام به کاهش سرعت کرده بود.

خانواده‌ی مالدونادو در دادخواست خود، اتوپایلوت را معیوب و عامل مؤثر در وقوع حادثه دانست و هم تسلا و هم راننده‌ی خودرو، رومئو یالونگ را به‌عنوان متهم معرفی کردند. بااین حال، تسلا همواره تأکید دارد که مسئولیت کامل کنترل خودرو برعهده‌ی راننده است و نه سیستم دستیار راننده.

مقاله‌های مرتبط:

اما حکم جنجالی در فلوریدا باعث شد روند پرونده‌ی مالدونادو سریع‌تر از معمول به سمت سازش برود. در آن پرونده، هیئت منصفه تسلا را در مرگ یک زن ۲۲ ساله به نام نایبل بناویدس مقصر دانست و این شرکت را به پرداخت ۲۴۳ میلیون دلار غرامت محکوم کرد. وکیل همان پرونده یعنی برت شرایبر، اکنون خانواده‌ی مالدونادو را نیز نمایندگی می‌کند و این پرونده را مرحله‌ی دوم دانسته است.

هرچند عدد توافق تسلا با خانواده‌ی مالدونادو فاش نشده، اما دادگاه ایالتی آلامدا درحال بررسی تأیید این سازش است. بسیاری از پرونده‌های مرگ ناشی از سوانح رانندگی در نهایت با توافق بسته می‌شوند، اما حکم بناویدس به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایمنی تسلا مطرح شده و احتمال باز شدن سیل پرونده‌های مشابه را افزایش داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد تاکنون نزدیک به ۶۰ نفر در تصادف‌هایی که با اتوپایلوت و سیستم رانندگی خودکار تسلا مرتبط بوده‌اند جان باخته‌اند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا