zoomit

آسیاتک: اختلال در البرز نتیجه تغییرات فنی بدون اطلاع مخابرات است

آسیاتک: اختلال در البرز نتیجه تغییرات فنی بدون اطلاع مخابرات است

ارائه خدمات اینترنت پر سرعت آسیاتک در استان البرز در روزهای یازدهم و دوازدهم شهریور ماه مختل بوده و این شرکت با انتشار بیانیه‌ای علت وقوع اختلال در دسترسی به سرویس‌هایش را اطلاع‌رسانی کرده است. 

در ابتدای متن بیانیه آسیاتک آمده است: «در تاریخ یازدهم و دوازدهم شهریور ۱۴۰۴، شرکت مخابرات استان البرز بدون اطلاع‌رسانی قبلی به شرکت آسیاتک اقدام به اعمال تغییرات فنی کرده که موجب اختلال در  مسیر اصلی ارتباط ما با این استان و قطع خدمات‌رسانی شده است.»

شرکت آسیاتک ضمن عذرخواهی از مشترکان و کابران خود بابت بروز این اختلال، در ادامه این متن اعلام کرده است:

آسیاتک طبق مفاد SLA (توافق‌نامه سطح خدمات) خود را متعهد به جبران این قطعی می‌داند. در همین راستا از مشترکان عزیز تقاضا می‌کنیم، برای جبران این زمان جزئیات اعمال SLA را به صورت شفاف از طریق سامانه مشترکان آسیاتک اعلام و درخواست کنند.

– آسیاتک

روابط عمومی این شرکت با اشاره به «خارج از اختیار» بودن این موضوع نوشته است: «این حادثه خارج از اختیار، بار دیگر اهمیت حیاتی تحول فناوری و نوآوری در مدیریت زیرساخت‌های ارتباطی کشور را آشکار می‌کند.»

در ادامه این بیانیه نیز انتقاداتی از سوی آسیاتک مطرح شده است: «عمده زیرساخت فعلی در اختیار یک اپراتور انحصاری است، همچنین با فرایندهای سنتی و غیر چابک اداره می‌شود که امکان واکنش سریع و هماهنگی لازم برای کاهش تاثیر قطعی در شرایط بحرانی را ندارد. این ساختار از موانع اصلی توسعه پایدار، ارتقای تجربه کاربری و در نهایت کیفیت اینترنت و ارتباطات کشور است.»

آسیاتک راهکارهای رسیدن به یک اکوسیستم پایدار، چابک و باکیفیت را بهره‌مندی از مدل‌های نوین و غیر انحصاری شبکه دانسته است:

ما معتقدیم گذار به مدل‌های نوین و غیر انحصاری شبکه، تنوع‌ مسیرهای ارتباطی و استفاده از فناوری‌های نسل جدید، می‌تواند کشور را به سمت یک اکوسیستم ارتباطی پایدار، چابک‌، باکیفیت و با ریسک اختلال پایین هدایت کند. فراتر از آن، امکان دسترسی عادلانه شهروندان به اینترنت در سراسر کشور، ازجمله استان معظم البرز را تضمین می‌کند.

– آسیاتک

روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در انتهای این متن نیز آورده است: «در پایان، از صبوری، همراهی و همدلی شما سپاسگزاریم و تاکید می‌کنیم ارائه خدمات با بالاترین استاندارد، تعامل شفاف با شما عزیزان برای بهبود زندگی روزمره کاربران اولویت همیشگی ماست!»

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا