پروژه تازه گروه اسنپ؟ دستیار خرید «AI» در اسنپاکسپرس فعال شد

پروژه تازه گروه اسنپ؟ دستیار خرید «AI» در اسنپاکسپرس فعال شد
موضوع استفاده از هوش مصنوعی تبدیل به یک ترند در بازار خرده فروشی آنلاین شده و در بازار داخلی، دیجیکالا هم چندی پیش از «دستیار خرید» مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرده بود و از قابلیتهای دیگری مثل جستوجوی تصویری، متنی و… با کمک هوش مصنوعی نیز رونمایی کرده بود. در واقع میتوان گفت رقابت تازهای در حوزه هوش مصنوعی میان پلتفرمهای تجارت الکترونیک ایرانی در حال شکلگیری است.
در گزارش سال ۱۴۰۳ گروه اسنپ نیز تاکید شده بود سرویس اسنپ مارکت توانسته با هوش مصنوعی مسیر خوبی را برای توسعه رقم بزند؛ ناگفته نماند مبحث خلاصهسازی نظرات که پیشتر در دیجیکالا نیز صورت گرفته بود در پلتفرم اسنپتریپ (از دیگر مجموعههای گروه اسنپ) بهکار گرفته شده است.
بیشتر بخوانید
در سطح جهانی نیز غولهایی مانند آمازون با سرویس Rufus و دستیار Alexa سالهاست در این مسیر حرکت میکنند و تجربه خرید هوشمندانهتر را برای مشتریان فراهم کردهاند و حتی به ساخت سختافزارهایی در این زمینه روی آوردهاند.
تاکنون هیچ بیانیه رسمی از سوی گروه اسنپ درباره سرویس دستیار خرید منتشر نشده و مشخص نیست که «اسنپ AI» بهعنوان برند جدید فعالیت خواهد کرد یا صرفاً در حد بخشی از خدمات موجود باقی خواهد ماند. آنچه روشن است، ورود جدیتر شرکتهای بزرگ فناوری ایران به حوزه هوش مصنوعی در لایههای عملیاتی و روزمره زندگی مردم است؛ روندی که میتواند آینده رقابت در تجارت الکترونیک را متحول و دریافت سرویس را برای کاربران تسهیل و تسریع کند.
بیشتر بخوانید
منبع : زومیت