zoomit

نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۳ اُکالا: شکسته شدن رکوردهای فروش و سرعت در صنعت خرده‌فروشی آنلاین

نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۳ اُکالا: شکسته شدن رکوردهای فروش و سرعت در صنعت خرده‌فروشی آنلاین

اُکالا در گزارش سال گذشته خود به پرفروش‌ترین برندها نیز پرداخته است. پرفروش‌ترین برندها بر اساس فروش تعدادی در پلتفرم اُکالا به ترتیب چی‌توز، دومینو، پگاه، مزمز، میهن، کوکاکولا، کاله، پاک، مینو و فامیلا هستند.

این اسامی در پرفروش‌ترین برندها بر اساس فروش ریالی کمی تغییر می‌کند و اسامی تازه‌نفسی نیز در فهرست دیده می‌شود. برندهای پرفروش بر اساس فروش ریالی به ترتیب عبارتند از: فامیلا، پگاه، اولیا، چی‌توز، دومینو، کاله، رعنا، کوکاکولا، هراز و اکتیو.

کاله پرجستجوترین برند در اُکالا بوده است

همچنین باید بدانید کاله پرجستجوترین برند در اُکالا بوده و بستنی و شیر و روغن نیز پرجستجوترین گروه کالایی هستند. اُکالا در گزارش خود تاکید کرده در تمام سال‌های فعالیت خود برندهای FMCG را از مهم‌ترین همراهان خود دانسته و بستری فراهم کرده تا این برندها از دل فعالیت‌های مشترک بتوانند در معرض دید مخاطبان قرار بگیرند.

همکاری با اُکالا به نفع رقبا

این پلتفرم با اشاره به کمپین‌های مشترک تبلیغاتی مشترک بین اُکالا و برندها تاکید داشته این موضوع می‌تواند اهداف فروش برندها را سریع‌تر محقق کند. به‌عنوان مثال کمپین «رایگان می‌رسونمش!» توانست برای برند تاژ رشد فروش ۲۱۶ درصدی، برای برند ماتادور رشد فروش ۱۹۹ درصدی، برای برند پرسیل یک رشد فروش ۱۲۸ درصدی، برای برند بهروز رشد فروش ۱۲۴ درصدی و برای برند افس رشد فروش ۱۰۹ درصدی به همراه داشته باشد.

این همکاری‌های مشترک تاثیر قابل توجهی بر فروش محصولات هم داشته و برای مثال کالایی مثل رب گوجه فرنگی مکنزی نسبت به دوران قبل از کمپین رشد فروش بیش از ۳ هزار درصدی پیدا کرده است. کالاهایی مثل انرژی‌زا لایف استار (بدون قند) و یا بستنی ماراش با شیر بز نیز رشد فروش ۲۱۲۲ و ۱۶۹۴ درصدی کسب کردند.

کمپین دیگر اُکالا نظیر بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی نیز که در اواخر سال ۱۴۰۳ انجام شد هم توانست به رشد فروش برندها کمک شایانی کند. این کمپین از سازه‌های محیطی گرفته تا تبلیغات دیجیتال و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و ویدیومارکتینگ و… را دربرگرفته بود.

تامین‌کنندگان با کمک دشبورد هوش تجاری اُکالا ۳۰ درصد بهبود میانگین هزینه‌های بازاریابی داشته‌اند

برند رامک با این کمپین به رشد ۱۹۷ درصدی، برند مای لیدی رشد ۱۶۲ درصدی و برند دلستر رشد ۱۹۶ درصدی را تجربه کردند. اطلاعات این بخش نشان می‌دهد که کمپین‌های اُکالا می‌تواند رشد به‌سزایی برای برندها و کالاها ایجاد کند.

اُکالا در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرده که دشبورد هوش تجاری تامین‌کنندگان در اُکالا یکی از ابزارهای تحلیلی هوشمند است که توسط این پلتفرم توسعه یافته و با تحلیل لحظه‌ای رفتار مصرف در بیش از ۳ هزار فروشگاه به برندها کمک می‌کند تا تصمیمات بازاریابی و فروش خود را با دقت بیشتری بگیرند. در سالی که گذشت ۲۸ برند از این دشبورد استفاده کردند که نتایج جالب توجهی از جمله ۳۰ درصد بهبود میانگین هزینه‌های بازاریابی به دست آوردند.

تیم قدرتمند اُکالا 

اُکالا در گزارش سال ۱۴۰۳ خود اعلام کرده که بیش از ۸۹ هزار پیک فعال در این مجموعه (از طریق الوپیک و تپسی) مشغول به کار هستند و ۹۷ درصد سفارش‌ها را با موفقیت به دست مشتریان رساندند.

در مجموع، ۴۹۲ نفر همکار اُکالایی در ۱۵ دپارتمان این مجموعه فعال هستند که ۵۵ درصدشان مرد و ۴۵ درصدشان زن هستند. ۶۸ درصد همکاران این مجموعه به‌صورت حضوری هستند و ۲۶ درصد دورکارند؛ همچنین ۶ درصد به‌صورت هیبریدی فعالیت می‌کنند.

پشتیبانی از مشتریان

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا