«صفحه اول اینترنت» میخواهد یک موتور جستوجو باشد

«صفحه اول اینترنت» میخواهد یک موتور جستوجو باشد
انجمن آنلاین ردیت ملقببه صفحهی اول اینترنت، بهخوبی میداند که دادههای ارزشمندی از کاربران واقعی در اختیار دارد؛ بههمین دلیل پیشتر قراردادهایی را با شرکتهایی مانند OpenAI و گوگل برای اشتراکگذاری دادهها امضا کرده است.
ردیت در کنار این همکاریها، در حال سرمایهگذاری برای بهبود سیستم جستوجوی داخلی خود است. استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، در یادداشی به سرمایهگذاران میگوید تمرکز شرکت بر حوزههایی است که «بیشترین بازده را در رفع نیازهای فوری» دارند؛ از جمله هدف بلندپروازانهای مثل تبدیل ردیت به موتور جستوجوی مرجع.
هافمن میگوید هر هفته صدها میلیون نفر برای دریافت توصیه و راهنمایی وارد ردیت میشوند و حالا «بخشی از این جستوجوها را به استفادهی فعال از سیستم جستوجوی بومی ردیت تبدیل کردهایم.»
جستوجوی اصلی ردیت اکنون بیش از ۷۰ میلیون کاربر منحصربهفرد هفتگی دارد، در حالی که مجموع کاربران هفتگی پلتفرم ۴۱۶٫۴ میلیون نفر است.
ابزار جستوجوی هوش مصنوعی این پلتفرم با نام Reddit Answers، اکنون به ۶ میلیون کاربر هفتگی رسیده؛ این عدد در سهماههی اول سال فقط یک میلیون نفر بود.
ردیت میخواهد پلتفرم Reddit Answers را در سطح جهانی گسترش دهد، آن را بیشتر با جستوجوی اصلی ترکیب کند و جستوجو را به یکی از عناصر مرکزی تجربهی ردیت تبدیل کند.
مقالههای مرتبط
در سالهای اخیر، کاربران برای یافتن پاسخهایی با منشأ انسانی، عبارت «ردیت» را به جستوجوهای گوگل اضافه میکردند و این روند به افزایش ترافیک ورودی به ردیت منجر شد؛ اما اکنون که گوگل با ابزارهای هوش مصنوعی خود، پاسخها را مستقیم نمایش میدهد و نیاز به کلیک روی لینکها کمتر میشود، احتمال دارد ترافیک ارجاعی به ردیت کاهش یابد. از اینرو، داشتن یک جستوجوی قوی داخلی برای ردیت اهمیتی حیاتی پیدا کرده است.
ردیت ماه گذشته بیستسالگی خود را جشن گرفت و اکنون سرمایهگذاری گستردهای روی هوش مصنوعی انجام میدهد.
منبع : زومیت