zoomit

تغییر بزرگ سانتافه؛ شاسی‌بلند محبوب کره‌ای بسیار بهتر می‌شود

تغییر بزرگ سانتافه؛ شاسی‌بلند محبوب کره‌ای بسیار بهتر می‌شود

هیوندای اعلام کرد که در مدل ۲۰۲۶ سانتافه و سانتاکروز، گیربکس هشت سرعته‌ی دوکلاچه (DCT) را با نمونه‌ی سنتی مبدل گشتاوری جایگزین خواهد کرد.

دلیل تصمیم هیوندای، عملکرد ناهماهنگ گیربکس DCT در سرعت‌های پایین و شکایت‌های متعدد از خرابی‌ها و تعمیرات پرهزینه است.

گیربکس دوکلاچه در سانتافه با موتور ۲٫۵ لیتری توربوشارژ همراه بود و با وجود مزایایی مانند تعویض دنده‌ی سریع و مصرف سوخت بهتر، در عمل دردسرساز شده بود.

مقاله‌ی مرتبط

هیوندای به‌جای اشاره‌ی مستقیم به مشکلات فنی، می‌گوید گیربکس جدید «در دسترس قرار گرفته و از نظر تجربه‌ی رانندگی، گزینه‌ی بهتری است.»

نسخه‌ی هیبریدی سانتافه و مدل پایه‌ی سانتاکروز که پیش‌تر با گیربکس‌های معمولی عرضه می‌شدند، تحت تأثیر این تغییر نخواهند بود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا