zoomit

استخدام هوش مصنوعی به‌عنوان کارمند؛ شرکت مالی معروف مسیر جدیدی را در پیش می‌گیرد؟

استخدام هوش مصنوعی به‌عنوان کارمند؛ شرکت مالی معروف مسیر جدیدی را در پیش می‌گیرد؟

بانک گلدمن ساکس یکی از نخستین مشتریان بزرگ دستیار کدنویسی هوش مصنوعی شرکت Cognition به نام Devin محسوب می‌شود. مارکو آرجنتی، مدیر ارشد اطلاعات گلدمن ساکس، به CNBC اعلام کرد این بانک قصد دارد صدها نسخه از Devin را در محیط کاری خود مستقر کند و این تعداد می‌تواند به هزاران نسخه افزایش یابد.

آرجنتی می‌گوید: «ما در حال افزودن دوین به تیم خود هستیم؛ انگار که یکی از کارمندان جدید ما باشد.» گلدمن ساکس در حال حاضر حدود ۱۲ هزار توسعه‌دهنده‌ی انسانی دارد.

گلدمن ساکس از جمله مؤسساتی است که همواره از به‌روزترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند و از سال ۲۰۲۴ تاکنون به‌طور داخلی از ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی بهره برده است.

ایجنت هوش مصنوعی دوین که سال گذشته معرفی شد، در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد؛ البته برخی پژوهشگران در آن زمان اعلام کردند که دوین در انجام پروژه‌های پیچیده با چالش‌هایی مواجه است.

مقاله‌های مرتبط

نسخه‌ی ۲٫۱ دوین که از ماه پیش منتشر شد، طبق ادعای کاگنیشن در پروژه‌هایی با کد منبع وسیع که زمینه‌ی کافی در اختیار مدل قرار می‌دهد، عملکرد بهتری دارد.

به گفته‌ی آرژنتی، هدف از به‌کارگیری دوین جایگزینی نیروی انسانی نیست، بلکه بانک به‌دنبال ایجاد ترکیبی از کار تیمی انسان و هوش مصنوعی است؛ به‌طوری‌که دوین زیر نظر برنامه‌نویسان انسانی فعالیت و به بهبود بهره‌وری آن‌ها کمک کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا