zoomit

کوپایلت در سایه OpenAI؛ کاربران استفاده از ChatGPT را ترجیح می‌دهند

کوپایلت در سایه OpenAI؛ کاربران استفاده از ChatGPT را ترجیح می‌دهند

با وجود همکاری چند میلیارد دلاری مایکروسافت با OpenAI، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که این رابطه‌ی استراتژیک در حال تضعیف است؛ به‌ویژه در پی تلاش OpenAI برای تبدیل‌شدن به یک شرکت انتفاعی.

پیش‌تر جف تیپر، مدیر تیمز، اعتراف کرد که کوپایلت و ChatGPT عملاً عملکردی مشابه دارند؛ با این تفاوت که کوپایلت امنیت بالاتر و تجربه‌ی کاربری حرفه‌ای‌تری ارائه می‌دهد؛ اما با وجود اتکای گسترده‌ی مایکروسافت به فناوری OpenAI، مصطفی سلیمان، مدیرعامل بخش هوش مصنوعی مایکروسافت، می‌گوید که این شرکت در حال توسعه‌ی مدل‌های مستقل خودش است و فعلاً ۳ تا ۶ ماه از OpenAI عقب‌تر هستند.

به گزارش بلومبرگ، برخی مشتریان سازمانی ترجیح داده‌اند مستقیماً از ChatGPT استفاده کنند. شرکت Amgen در بهار گذشته قصد داشت ۲۰ هزار لایسنس کوپایلت برای کارکنانش تهیه کند، اما اکنون استفاده از ChatGPT را ترجیح می‌دهد. این شرکت، دلیل چنین تغییری را قدرت بیشتر ChatGPT در پژوهش و خلاصه‌سازی اسناد علمی عنوان کرد.

شان برویچ، معاون ارشد Amgen، با تحسین تجربه‌ی کاربری OpenAI، اعلام کرد که کوپایلت در ترکیب با ابزارهایی مانند Outlook یا Teams همچنان مفید است، اما تجربه‌ی کلی کار با ChatGPT بهتر برآورد می‌شود.

مقاله‌های مرتبط

بازدید روزانه‌ی ChatGPT در فوریه ۲۰۲۵ (بهمن و اسفند)، بیش از ۵۲ برابر کوپایلت بود؛ حدود ۱۷۳ میلیون بازدید در برابر ۹۸ میلیون بازدید ماهانه‌. شکایت‌های متعددی از سوی کاربران درباره‌ی کیفیت پایین‌تر کوپایلت نسبت‌به ChatGPT مطرح شده که مایکروسافت آن را به «نحوه‌ی نادرست استفاده» نسبت داده و در پاسخ، آکادمی کوپایلت را راه‌اندازی کرده است تا کاربران را با مهارت‌های نگارش پرامپت آشنا کند.

مایکروسافت سال گذشته گفت ۷۰ درصد شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 از کوپایلت استفاده می‌کنند و تاکنون حدود سه میلیون کاربر سازمانی برای نسخه‌ی پولی آن ثبت‌نام کرده‌اند. با این حال، ادامه‌ی اختلافات بر سر تبدیل OpenAI به شرکتی انتفاعی، فشارها را افزایش داد. مایکروسافت که ۱۴ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده، نسبت به این تغییر، موضعی محتاطانه دارد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا