بازار فروش ساعتهای پشت ویترینی پررونق شد؛ ماجرا چیست؟

بازار فروش ساعتهای پشت ویترینی پررونق شد؛ ماجرا چیست؟
درحالیکه برندهای ساعتسازی لوکس مانند رولکس قیمت محصولات خود را بهدلیل افزایش هزینهها و تعرفههای جدید بالا میبرند، بازار ساعتهای کارکرده رشد کمسابقهای را تجربه کرده است. فروشگاه Bob’s Watches که در زمینهی فروش ساعتهای دستدوم برندهای لوکس فعالیت دارد اعلام کرد فروشش بین مارس تا پایان می (اواسط اسفند ۱۴۰۳ تا اواسط خرداد ۱۴۰۴) بیشاز ۲۰ درصد رشد داشته است.
رولکس قیمت ساعتهای خود را بهعنوان یکی از مطرحترین برندهای سوئیسی، بهدلیل افزایش قیمت طلا و تعرفه ۳۱ درصدی آمریکا برای واردات از سوئیس افزایش داده است. همین موضوع باعث شد برخی برندهای سوئیسی صادرات خود به آمریکا را قبلاز اجرای نهایی تعرفهها تا تیر ماه افزایش دهند.
در مقابل، فروشگاههایی مانند Bob’s Watches که با فروشندگان داخلی آمریکا کار میکنند، کمتر تحتتأثیر این تعرفهها قرار گرفتهاند و همچنان تنوع بالایی از مدلهای قدیمی و محبوب را بدون افزایش ناگهانی قیمت ارائه میدهند. به گفتهی کاپلان، مدیر فروشگاه مورد اشاره، آنها شبیه «فروشگاه آبنبات» دنیای ساعت هستند.
مقالههای مرتبط:
یکی از چالشهای احتمالی، افزایش انتظار فروشندگان برای دریافت مبالغ بالاتر بابت ساعتهای کارکردهشان است، زیرا با رشد قیمت نمونههای نو، ارزش مدلهای کارکرده هم بالا میرود. این موضوع میتواند باعث شود فروشگاههایی مانند Bob’s نحوهی قیمتگذاری و مذاکرات خود با فروشندگان را بازنگری کنند.
افزایش علاقهی خریداران جوانتر یکی از دلایل رشد بازار ساعتهای دستدوم است. این نسل دیگر تمایلی به ساعتهای ارزانقیمت فروشگاههای زنجیرهای ندارد و بیشتر به ساعتهای لوکس به چشم سرمایهگذاری ارزشمند برای آینده نگاه میکند.
منبع : زومیت