zoomit

گوگل ابزار جدیدی برای شناسایی محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی دارد

گوگل ابزار جدیدی برای شناسایی محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی دارد

گوگل در رویداد I/O 2025 ابزار جدیدی به‌نام SynthID Detector معرفی کرد؛ ابزاری که به کاربران اجازه می‌دهد بررسی کنند آیا یک محتوای خاص با کمک هوش مصنوعی گوگل تولید شده یا نه.

پوشمیت کوهلی، از کارمندان گوگل دیپ‌مایند، با انتشار بیانیه‌ای، ابزار SynthID Detector را «درگاهی برای راستی‌آزمایی» توصیف کرد که می‌تواند «سریع و کارآمد، محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی گوگل را شناسایی کند.» این ابزار قادر است نشان دهد کدام بخش‌های محتوا با واترمارک SynthID علامت‌گذاری شده‌اند.

واترمارک‌های SynthID روی انواع محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی از جمله تصویر، متن، صدا و ویدیو اعمال می‌شوند؛ محتوایی که با مدل‌هایی مثل Gemini و Imagen و Lyria و Veo تولید شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط

به گفته‌ی کوهلی، ابزار مذکور فعلاً در اختیار گروهی از آزمایش‌کنندگان اولیه قرار گرفته است: «پس از پایان فاز اولیه، SynthID Detector به‌تدریج در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که در فهرست انتظار ثبت‌نام کرده‌اند. ما از بازخورد این گروه حرفه‌ای استفاده خواهیم کرد تا شفافیت در زمینه‌ی محتوا را در مقیاسی گسترده‌تر اجرا کنیم.»

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا