گزارش آروان از رفتار کاربران در نوروز؛ کاهش سفارش آنلاین غذا و تاکسی اینترنتی

گزارش آروان از رفتار کاربران در نوروز؛ کاهش سفارش آنلاین غذا و تاکسی اینترنتی
تحلیلهای آروان از ترافیک پلتفرمهای مختلف و رفتار کاربران سرویسهای آنلاینی که ترافیک آنها از زیرساختهای این شرکت عبور میکند، نشان میدهد در نوروز ۱۴۰۴، میزان سفارش آنلاین غذا و تاکسیهای اینترنتی کاهش یافته است. بااینحال، پلتفرمهای کاریابی گوی سبقت را پس از تعطیلات ربودهاند.
محبوبترین پلتفرمهای نوروز، پلتفرمهای گردشگری بودند و با روندی ثابت، مورد استقبال واقع شدند. افزایش ترافیک ۱٫۵ برابری این پلتفرمها در تمام طول تعطیلات ادامه پیدا کرد.
افت ترافیکی ۱٫۵ برابری پلتفرمهای آنلاین سفارش غذا
ترکیب آمار ترافیکی پلتفرمهای سفارش آنلاین غذا نشان میدهد پس از روزهای اوج این پلتفرمها در روزهای پایانی ماه اسفند، اقبال کاربران به سفارش آنلاین غذا در تعطیلات با افت ترافیکی محسوسی همراه بود و ترافیک این پلتفرمها را با کاهش یک و نیم برابری نسبت به روزهای اوج مواجه کرد؛ روزهایی که احتمالاً بیشتر با پختوپز خانگی سپری شدهاند.
اوجگیری ۳ برابری ترافیک تاکسیهای اینترنتی پیش از نوروز
تاکسیهای اینترنتی بیشترین ترافیک خود را با آمار سه برابری در روزهای پایانی سال و از ۲۶ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ تجربه کردند. این روند با آغاز سال نو کاهشی بود و در ایام نوروز نیز به یکهشتم کاهش پیدا کرده است.
با آغاز رسمی روزهای کاری در ۱۶ فروردین، این روند ترافیکی کمکم افزایش پیدا کرده است.
خداحافظی با خوشیهای نوروزی و بازگشت به کاریابی
ترکیب ترافیک پلتفرمهای کاریابی نشان میدهد، کاربران پس از تعطیلات نوروز، به جستوجوی کار برای سال جدید رفتهاند؛ بهطوری که ترافیک این پلتفرمها ۴٫۵ برابر نسبت به ترافیک معمول افزایش یافته است.
منبع : زومیت