zoomit

پیکاپ جذاب رم TRX برمی‌گردد؟

پیکاپ جذاب رم TRX برمی‌گردد؟

احتمالاً رَم ۱۵۰۰ تی‌ آر ایکس (Ram 1500 TRX) که به‌‌دلیل پیشرانه‌ی قدرتمند Hellcat V-8 شهرت دارد، در سال ۲۰۲۶ دوباره به خط تولید بازمی‌گردد. این خبر کمی پس‌از استعفای ناگهانی کارلوس تاوارس، مدیرعامل پیشین استلانتیس، منتشر شده است. تاواراس پیش‌تر به‌دنبال حذف کامل موتورهای هشت سیلندر از محصولات این شرکت بود. انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید تی‌ آر ایکس از پیشرانه‌ی سوپرشارژ‌شده‌ی Hemi V-8 بهره بگیرد که حتی از مدل قبلی نیز قدرتمندتر است.

به‌ گزارش Mopar Insiders، تی‌ آر ایکس جدید ممکن است از نمونه‌ی ارتقایافته‌ی پیشرانه‌ی پیشین با ۷۱۷ اسب‌بخار قدرت بهره ببرد یا پیشرانه‌ی قدرتمندتر ۷۹۷ اسب‌بخاری ردآی (Redeye) را به کار بگیرد؛ پیشرانه‌ای که قبلاً در دوج چارجر و چلنجر نیز استفاده می‌شد. این منبع پیش‌بینی می‌کند که تی‌ آر ایکس جدید همچنان ویژگی‌های مهم خود مثل گل‌گیرهای عریض و سیستم تعلیق ویژه با کمک‌فنرهای قابل تنظیم و تایرهای بزرگ آفرود را حفظ کند. این عامل احتمالاً قیمت خودرو مذکور را به بیش از صد‌هزار دلار خواهد رساند.

جف سامرز، مدیر پیشین بخش تبلیغات رَم، طی رونمایی مدل موقت جایگزین، Ram 1500 RHO، بازگشت تی‌ آر ایکس را تلویحاً تأیید کرد. مدل RHO از پیشرانه‌ی کوچک‌تر Hurricane با طراحی شش سیلندر خطی بهره می‌برد. سامرز در ابتدا گفته بود که مدل‌های آتی پرفورمنس رَم ممکن است نسخه‌ی قدرتمندتری از همین موتور را داشته باشند. با‌این‌حال، تحولات اخیر نشان می‌دهند که تیم کونیسکیس، مدیر فعلی رَم، احتمالاً قصد دارد از ذخایر موجود موتورهای هِمی هشت سیلندر سوپرشارژ برای مدل جدید تی‌ آر ایکس استفاده کند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو رم 1500 RHO درحال آفرود
رم 1500 RHO – جایگزین رم برای مدل TRX
نمای جانبی خودرو رم 1500 RHO درحال آفرود
رم 1500 RHO – جایگزین رم برای مدل TRX

رَم در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) تولید نسل قبلی تی‌ آر ایکس را متوقف و هم‌سو با سیاست‌ پیشین استلانتیس در دوره‌ی تاوارس، به‌سمت استفاده از موتورهای کوچک‌تر حرکت کرد. تصمیم به بازگشت تی‌ آر ایکس با موتور همی هم‌زمان با تغییرات گسترده‌تر استراتژی این شرکت پس‌از جدایی تاوارس گرفته شده است. این جدایی ناشی از اختلاف او با سهام‌داران و هیئت‌مدیره بود.

مقاله‌های مرتبط:

استلانتیس تاکنون برنامه‌ای برای راه‌اندازی مجدد خطوط تولید پیشرانه‌های هلکت یا ردآی تأیید نکرده و ممکن است در ابتدا به استفاده از موتورهای موجود اکتفا کند؛ درست مانند رویکردی که اکنون درباره‌ی مدل دوج دورانگو دارد. قیمت نهایی و مشخصات دقیق مدل جدید رَم تی‌ آر ایکس هنوز تأیید نشده و شرکت رَم نیز از اظهارنظر رسمی خودداری کرده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا