شرکتهای هولدینگ سپاس به بیش از ۶ میلیون کاربر فعال دست پیدا کردند

شرکتهای هولدینگ سپاس به بیش از ۶ میلیون کاربر فعال دست پیدا کردند
بهاره شریفیون، مدیرعامل هولدینگ سپاس، در رویداد پایان سال «سپاس» دربارهی تاریخچهی این هولدینگ گفت: «ما سال ۱۳۹۵ بیمه داتکام را تأسیس کردیم و در یک مسیر پر چالش در صنعت بیمه قرار گرفتیم اما برای ما آوردهی زیادی داشت. سال ۱۳۹۹ ما به عنوان یک شرکت مستقل و بخشی از هولدینگ سپاس فعالیت خود را ادامه دادیم. الان ۹ شرکت در چند دستهبندی زیرمجموعهی «سپاس» هستند.»
او ادامه داد: «ما از سال ۱۳۹۵ روی حوزهی گردشگری کار میکردیم و درحالحاضر وبسایت سفر داتکام را در این حوزه داریم. در کنار آن هم مجموعههایی هستند که زنجیرهی ارزش و خدمات حوزهی گردشگری را تکمیل میکنند.»
به گفته شریفیون دستهی سوم فعالیتهای «سپاس» از جنس تجارت الکترونیکی هستند و در کنار آنها «یاپست» خدمات پستی ارائه میدهد. علاوهبر این، «سپاس» به تازگی وارد حوزهی نفت و گاز شده و تلاش دارد در هوشمندسازی چاههای نفت و گاز فعالیت کند.
شرکتهای «سپاس» در مجموع ۶ میلیون کاربر فعال دارند که حداقل یکبار از خدمات آنها استفاده کردهاند و تعداد کاربران عادی آنها دو رقمی است. بیشاز ۴۰۰ نفر بهصورت مستقیم در این هولدینگ فعالیت میکنند و شغل بیشاز ۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم با آن در ارتباط است.
بهگفتهی شریفیون ۴۰ درصد کارکنان «سپاس» را خانمها تشکیل میدهند و بیش از ۱۸۰ شریک تجاری فعال با آن همکاری میکنند.
نادر حجازیان، رئیس هیئتمدیرهی هلدینگ سپاس، گفت: «سال ۱۴۰۳ برای همه کسبوکارها و افراد فعال این حوزه سال بسیار سخت و عجیبی بود. فکر نمیکنم کسی پیشبینی میکرد این حجم از اتفاق در یک سال یکجا بیافتد. از این سال ما آموختیم اگر کنار هم باشیم میتوانیم سختیها را به خوشی تبدیل کنیم.»
محمد طباطبایی، مدیرعامل بیمه داتکام، دربارهی این شرکت گفت: «بیمه داتکام استارتآپی است که سال ۱۳۹۵ با ۴ عضو در یک فضای کوچک فعالیت خود را آغاز کرد. الان تقریبا نزدیک به ۶ میلیون کاربر فعال داریم که حداقل یکبار از ما بیمه خریداری کردهاند. شفافیتی که برای بیمهگذاران نسبتبه شیوهی قدیمی ایجاد کردهایم باعث رشد ما شده و الان در تلاش هستیم با استفاده از هوش مصنوعی، این خدمات را بهبود ببخشیم. نزدیک به ۲۲ هزار نفر از نمایندگان و کارگزاران، عضو بیمه داتکام هستند و از آن خرید میکنند.»
بهگفتهی طباطبایی، شیوهی بازاریابی بیمه داتکام اسپانسری ورزشی است و این شرکت قصد دارد با حمایت از جامعهی ورزش، به ارزشهای سلامتی بپردازد.
امید عبدالملکی، هدف بخش گردشگری هولدینگ سپاس را فعالیت در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: «ما میتوانیم خدمات و امور مالی را مدیریت کنیم و با حاشیه سود کم در اختیار شریکهای تجاری خود قرار دهیم. ما قابلیت رقابت با نمونههای بینالمللی داریم و هدفمان عرضهی جهانی است.»
به گفته او سفر داتکام خدمات ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هتل و ۹۰۰ شرکت هواپیمایی در سراسر جهان را ارائه میدهد. شانا تراول هم بهعنوان بخش دیگری از گردشگری «سپاس» در پذیرش هیئتهای تجاری فعالیت میکند و با اتاقهای بازرگانی و صنفی مختلف همکاری دارد.
اخذ ویزا از دیگر فعالیتهای شانا تراول است و به گفته عبدالملکی این شرکت با بسیاری از سفارتخانهها ارتباط مستقیم دارد.
در ادامهی این رویداد شرکت مدیریت ارتباطات ماهان معرفی شد. فعالیت اصلی این شرکت پست مستقیم جهانی است. بر اساس آمار ارائه شده، سرانهی سالانهی استفاده از این خدمت در کشورهای پیشرفتهی دنیا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ است و در ایران هم با استفاده از بانکهای اطلاعاتی شرکت پست امکان گسترش آن وجود دارد. بهگفتهی رضا نجاری، در ایران ۵۲ میلیون مکان وجود دارد که دادههای آنها توسط شرکت پست جمعآوری و بهروز می شوند.
نادر نوین از یدک داتکام، دربارهی فعالیت این شرکت گفت: «ما بهعنوان یکی از جوانترین شرکتهایی که در زنجیره ارزش «سپاس» فعالیت میکنیم، مجموعهای را ایجاد کردهایم که خدمات خودرویی با کیفیت را به کاربران ارائه دهیم. یدک داتکام به کاربران خود مکانیکی، صافکاری و هر خدمت خودرویی باکیفیتی که دنبال آن هستند را ارائه میدهد.»
منبع : زومیت