zoomit

مدل سفارشی لامبورگینی گالاردو با رنگ جذاب و قدرت خیره‌کننده به‌نمایش درآمد

مدل سفارشی لامبورگینی گالاردو با رنگ جذاب و قدرت خیره‌کننده به‌نمایش درآمد

شرکت‌های Restomod (بازسازی و ارتقاء) خودروهای کلاسیک را با پیشرانه‌های بهتر، اجزای جدید سیستم تعلیق و طراحی داخلی پریمیوم ارتقا می‌دهند تا در عین حفظ جذابیت کلاسیکشان، تجربه‌ی رانندگی با آن‌ها لذت‌بخش‌تر شود. برخی از شرکت‌ها مانند Singer و Prodrive اینکار را فوق‌العاده انجام می‌دهند، اما تقریباً همیشه، خودروهای مورد بحث ده‌ها سال یا بیشتر قدمت دارند.

اکنون، شرکتی به‌نام Tedson Motors درحال انجام تغییراتی عمده روی خودرویی بسیار جدیدتر است: لامبورگینی گالاردو. همان گالاردویی که تا سال ۲۰۱۳ در بازار بود. این شرکت آن را اتنا می‌نامد و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

تدسون می‌گوید پروژه‌ی Restomod گالاردو نسبت‌به نسخه‌ی اصلی وزن کمتر، قدرت بیشتر و چند عنصر طراحی سفارشی ارائه می‌دهد. اتنا به‌لطف بدنه‌ی تمام فیبر کربنی و سیستم اگزوز تیتانیومی سبک‌وزن، ۲۰۴ کیلوگرم سبک‌تر از گالاردو سنتی است. این سوپراسپرت همچنین ۶ سانتی‌متر در هر دو محور عریض‌تر است تا پایداری بهتری داشته باشد و با سیستم تعلیق سفارشی JRZ با تنظیم «ProActive» که مخصوص این خودرو طراحی شده، عرضه می‌شود.

همان موتور ۵ لیتری V-10 کارخانه زیر کاپوت گالاردو اتنا باقی می‌ماند، اما تدسون پیشرانه را طوری تنظیم کرده که ۶۰۰ اسب بخار قدرت با دور موتور ۱۰٬۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند که بیش‌از ۶۰ اسب بخار بیشتر از گالاردو استاندارد است. خریداران می‌توانند اتناهای خود را با گیربکس اتوماتیک E-Gear لامبورگینی سفارش دهند، اما تدسون می‌گوید که درغیراین‌صورت هر خودرو را به گیربکس شش‌سرعته‌ی دستی تبدیل می‌کند.

از نظر ظاهری، اتنا تقریباً شبیه گالاردوی کارخانه‌ای به‌نظر می‌رسد، فقط با چند تغییر جزئی. یک سپر جلوی جدید با طراحی عمودی منحصربه‌فرد وجود دارد که به خودرو ظاهری قدیمی‌تر می‌دهد، چراغ‌های جلو و عقب به‌روز شده، طراحی عقب اصلاح‌شده با یک اسپویلر لب ظریف، و رینگ‌های ۱۹ اینچی AL13 R-Series R110 با آفست سفارشی برای مطابقت با مشخصات این خودرو. رنگ جذاب آن نیز جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد.

Tedson Motors جزئیات خاصی درمورد فضای داخلی ارائه نمی‌دهد، اما باید فرض کنیم که فضای داخلی با چرم و مواد پریمیوم دیگر بازسازی شده است. تدسون می‌گوید که تنها ۷۷ دستگاه از اتنا تولید خواهد کرد، شامل نه خودرو از نسخه‌ی ویژه‌ی اولیه و سپس ۶۸ دستگاه باقی‌مانده از نسخه‌ی عادی.

مقاله‌های مرتبط

تحویل خودروهای نسخه‌ی ویژه‌ی اولیه‌ی اتنا، پاییز ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد و موجودی باقی‌مانده در اواخر سال ۲۰۲۷ به دست صاحبان خواهد رسید. تکمیل هر خودرو حدود ۱۲ ماه طول می‌کشد و مشتریان می‌توانند مستقیماً با این شرکت برای انتخاب جزئیاتی مانند رنگ، چرخ‌ها و فضای داخلی همکاری کنند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا