zoomit

بی‌وای‌دی با افزودن فناوری خودران به خودروهای برقی اقتصادی، تسلا را به چالش کشید

بی‌وای‌دی با افزودن فناوری خودران به خودروهای برقی اقتصادی، تسلا را به چالش کشید

BYD اعلام کرده است که سیستم پیشرفته کمک‌راننده‌ی (ADAS) خود با نام «چشم خدا» (God’s Eye) اکنون بدون هیچ هزینه‌ی اضافی در تمامی خودروهای الکتریکی این شرکت گنجانده خواهد شد. این سیستم امکان رانندگی خودکار در بزرگراه‌ها را تا مسافت ۶۰۰ مایل (۹۶۵ کیلومتر) بدون نیاز به دخالت راننده فراهم می‌کند. این فناوری اکنون در بیش از بیست مدل BYD، از جمله خودرو الکتریکی Seagull، سدان Qin Plus و هاچ‌بک Dolphin، بدون افزایش قیمت، دردسترس است.

به گزارش Financial Times، سیستم جدید BYD فناوری خودران را برای خریداران با بودجه‌ی محدود نیز قابل دسترس کرده است. خودرو الکتریکی Seagull با قیمت ۶۹,۸۰۰ یوان (۹,۷۰۰ دلار) اکنون به نسخه‌ی ابتدایی «چشم خدا» مجهز شده است. تمامی مدل‌های BYD با قیمت بالاتر از ۱۰۰,۰۰۰ یوان (۱۳,۶۸۶ دلار) نیز به نسخه‌ی کامل این سیستم مجهز هستند. برخلاف رقبا، BYD در مدل‌های پایین‌رده‌ی خود از سنسورهای LiDAR گران‌قیمت استفاده نمی‌کند. این موضوع به کاهش هزینه‌ها و درعین‌حال حفظ عملکرد سیستم خودران کمک می‌کند.

خبر انتشار رایگان سیستم خودران «چشم خدا» توسط BYD باعث تعجب صنعت خودرو شده است. تحلیلگران انتظار داشتند که با اضافه شدن سیستم ADAS، قیمت خودروها حدود ۴۰۰ دلار افزایش یابد، اما BYD قیمت‌های قبلی خود را حفظ کرده است. این اقدام BYD باعث شده تا این شرکت از تسلا پیشی بگیرد، چراکه سیستم رانندگی خودکار کامل تسلا موسوم به FSD هزینه‌ای حدود ۹٬۰۰۰ دلار دارد و تنها برای خودروهای تسلا با قیمت بالاتر از ۳۲ هزار دلار دردسترس است. درحالی‌که سیستم BYD در خودروهایی با قیمت پایین‌تر از ۹٬۷۰۰ دلار نیز ارائه می‌شود.

BYD قصد دارد فناوری خودران را مشابه کمربندهای ایمنی و کیسه‌های هوا، به یک ویژگی استاندارد در تمامی خودروها تبدیل کند

BYD قصد دارد فناوری خودران را مشابه کمربندهای ایمنی و کیسه‌های هوا، به یک ویژگی استاندارد در تمامی خودروها تبدیل کند. این شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا قابلیت‌های سیستم «چشم خدا» را از طریق به‌روزرسانی‌های بی‌سیم (OTA) گسترش دهد و تا سال ۲۰۲۵ امکان ناوبری خودران در محیط‌های شهری را نیز فراهم کند. با فروش نزدیک به ۴٫۳ میلیون خودرو الکتریکی در سال ۲۰۲۴ و پیش‌بینی رشد ۲۲ درصدی در سال ۲۰۲۵، BYD درحال تثبیت خود به‌عنوان پیشرو در زمینه خودروهای الکتریکی خودران است.

پیشرفت‌های سریع BYD فشار قابل توجهی به رقبایی مانند Xpeng و تسلا وارد کرده است. تسلا هنوز در انتظار دریافت تأییدیه‌های نظارتی برای سیستم رانندگی خودکار کامل (FSD) خود در چین است، درحالی‌که BYD موفق به دریافت مجوز آزمایشی سطح ۳ برای سیستم کمک‌راننده‌ی خود شده است. از سوی دیگر، خودروسازان ژاپنی مانند نیسان و هوندا در تلاش هستند تا در رقابت با تحولات صنعت خودروهای الکتریکی همگام بمانند.

مقاله‌های مرتبط

همکاری BYD با شرکت هوش مصنوعی «دیپ‌سیک» نیز موقعیت این شرکت را تقویت کرده است. سیستم DiPilot که در مدل‌های زیر ۱۰,۰۰۰ دلاری BYD ارائه می‌شود، قابلیت خودران سطح ۲ را فراهم می‌کند و امکاناتی مانند تغییر لاین، ترمز خودکار و پارک از راه دور را ممکن می‌سازد. این سیستم از شبکه‌های عصبی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای استفاده می‌کند و با جمع‌آوری داده‌ها از ناوگان BYD، به طور مداوم بهبود می‌یابد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا