مرکز تتا: شیوهنامه فروش اینترنتی نان نوشته شده و در مرحله تصویب است
مرکز تتا: شیوهنامه فروش اینترنتی نان نوشته شده و در مرحله تصویب است
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، این مرکز برای فروش اینترنتی نان شیوهنامهای را تدوین کرده و تا کنون اقدامات مختلفی در این زمینه انجام داده است.
یکی از این موارد که بهتازگی قدمهای محکمی در راستای تحقق آن برداشته شده، فروش اینترنتی نان است. فروش اینترنتی نان، بهعنوان یکی از نوآوریهای این صنعت، نهتنها راهی برای دسترسی آسانتر مردم به این محصول حیاتی است، بلکه گامی بزرگ در جهت هوشمندسازی و بهینهسازی فرایند توزیع و فروش نان به شمار میرود.
در حال حاضر، فروش اینترنتی نانهای سنتی عموماً در شهرهای بزرگ کشور رواج دارد و حدود یک درصد نان سنتی کشور از طریق کسبوکارهای اینترنتی به فروش میرسد. این رویکرد نوین، که با استفاده از سکوهای آنلاین و اپلیکیشنهای موبایلی به اجرا درآمده است، امکانات جدیدی را پیش روی مصرفکنندگان قرار میدهد.
از جمله این امکانات میتوان به سفارش آنلاین نان، پیگیری وضعیت سفارش و دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان اشاره کرد. همچنین، این سیستم جدید به دولت اجازه میدهد تا با نظارت دقیقتر بر فرایند تولید و توزیع، به شفافسازی و مدیریت بهتر منابع کمک کند.
با توجه به مطالبات متعدد در چند ماه گذشته در مورد ساماندهی فروش غیرحضوری نان روی سکوها از منظر قیمت عرضهی اینترنتی نان و رعایت نوبت در تحویل نان مابین خریداران حضوری و خریداران اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام وظایف محولهی خود از جمله برنامهریزی، ارائهی راهکارها، پشتیبانی و نظارت به منظور توسعهی کاربردها و نوآوریها در جهت دستیابی به منافع تجارت الکترونیکی در اقتصاد کشور، حمایت از گسترش بازارهای تجارت الکترونیکی و تسهیل تجارت بر آن شد تا چارچوبی مدون برای نظاممندی و قانونمندسازی، با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و ذینفعان این حوزه تدوین کند.
در همین راستا طی جلسات کارشناسی متعدد با دستاندرکاران و سکوهای مطرح، ضمن دریافت نظرات و ملاحظات سکوها و بهرهمندی از تجارب آنها در فروش نان و درنظرگرفتن دغدغههای فعلی، پیشنویس شیوهنامهی فروش نان مسطح (سنتی/صنعتی) بهصورت غیرحضوری (سکوها و فروشگاههای اینترنتی، فروش تلفنی و غیره) تدوین گردید، که پس از طی مراحل تصویب بهزودی ابلاغ خواهد شد که مزیتهای ذیل را به همراه خواهد داشت:
این شیوهنامه بهعنوان یک راهنمای عملیاتی برای فروشندگان است و اطمینان میدهد که تمامی فرایندها مطابق با قوانین و مقررات انجام شود. هدف از این اقدام، از یک سو، ارتقای سطح خدمات و تضمین رضایت مشتریان است، تا از این طریق، تجربهی خرید نان بهصورت آنلاین و یا حضوری را برای مردم شفاف و تسهیل کند و از سویی دیگر روشی کارآمد برای نظارت و مدیریت بهتر منابع را در اختیار دولت قرار خواهد داد.
منبع : زومیت