zoomit

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ، الجی و سایر برندها

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ، الجی و سایر برندها

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تماشای تلویزیون، نور آن به‌صورت ناگهانی کم شود. علت کم نور شدن نمایشگر تلویزیون‌ها در بیشتر مواقع، به تنظیمات نور تلویزیون مربوط می‌شود و لزوماً مشکل فنی نیست. برای مثال، گاهی‌اوقات در تلویزیون‌های هوشمند شاید با کم‌ و زیاد شدن نور نمایشگر مواجه شوید که معمولاً به فعال شدن سنسور تشخیص نور محیط مربوط می‌شود. در چنین شرایطی، می‌توانید از طریق منوی تنظیمات ویژگی مذکور را غیر‌ فعال کنید. گاهی نیز علت کم شدن نور نمایشگر به خراب شدن بک لایت یا پنل دستگاه برمی‌گردد.

دلایل کم نور شدن صفحه تلویزیون

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، کم‌نور شدن تلویزیون می‌تواند دلایل مختلف نرم‌افزاری و سخت افزاری داشته باشد. در ادامه تمامی دلایل را بررسی می‌کنیم.

تنظیمات روشنایی تلویزیون

تنظیمات بک لایت (Backlight) نخستین بخشی است که در تنظیمات نور صفحه تلویزیون باید به آن توجه داشته باشید. برای این منظور، باید وارد منو تلویزیون شوید و به تنظیمات تصویر بروید و در مرحله بعد، گزینه نور زمینه یا بک لایت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر تنظیمات نور زمینه را تا گزینه آخر افزایش دهید، موجب کم شدن عمر لامپ تصویر و پس از مدتی کم شدن نور صفحه تلویزیون شما می‌شود. نور زمینه را تا حدی افزایش دهید که به کیفیت مناسبی از تصویر تلویزیون دست پیدا کنید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا