zoomit

نهنگ‌های قاتل گرازماهی‌ها را می‌کشند؛ اما چرا آن‌ها را نمی‌خورند؟

نهنگ‌های قاتل گرازماهی‌ها را می‌کشند؛ اما چرا آن‌ها را نمی‌خورند؟

اورکاها (نهنگ‌های قاتل) در شمال غربی اقیانوس آرام به گرازماهی‌ها حمله می‌کنند و حتی آن‌ها را می‌کشند. اما موضوع گیج‌کننده آن است که این شکارچیان ماهر قربانیان خود را نمی‌خورند. پس علت این رفتار چیست؟

اورکاهای ساکن جنوب جمعیتی ازنظر ژنتیکی و فرهنگی متمایز از اورکاها است که در شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می‌کند. به‌نوشته‌ی آی‌اف‌ال ساینس، این گروه از اورکاها در معرض خطر انقراض قرار دارند و تعداد آن‌ها تقریبا ۷۵ عدد است که در سه دسته پراکنده‌اند.

زندگی اورکاهای ساکن جنوب با زندگی ماهی سالمون چینوک گره خورده است که آن‌ها نیز در معرض خطر انقراض قرار دارند. بنابراین، اگر ماهی‌های سالمون ناپدید شوند، اورکاها نیز از بین خواهند رفت.

گرچه اورکاها ترجیح می‌دهند از ماهی‌های سالمون تغذیه کنند، به پستانداران دریایی کوچک‌تر نیز حمله می‌کنند و آن‌ها را می‌کشند، اما قربانیان خود را نمی‌خورند.

گروهی از پژوهشگران برای درک بهتر رفتار تهاجمی اورکاها نسبت‌به گرازماهی، سوابق بیش از ۶۰ سال تعامل ثبت‌شده بین اورکاهای ساکن جنوب و گرازماهی‌ها را در دریای سالیش بررسی کردند که در حاشیه استان بریتیش کلمبیا و ایالت واشنگتن قرار دارد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا