سرویس مدرسه تپسی و دردسرهایش؛ سرویس هنوز به مقصد نرسیده است
سرویس مدرسه تپسی و دردسرهایش؛ سرویس هنوز به مقصد نرسیده است
آخرین هفته مرداد تپسی از ورود به حوزه سرویس مدارس خبر داد تا اولین سرویس ارائهدهنده تاکسی اینترنتی باشد که در حوزه سرویس مدارس فعالیت میکند و در کنار سرویسهای سنتی و آفلاین مدارس قرار میگیرد.
شرایط و ویژگیهایی که تپسی برای سرویس مدرسه خود اعلام کرد، نشان میداد میتواند یک خدمت کمدردسر و راحت باشد که در مقایسه با هزینههای سنگین سرویس سنتی مدرسهها، هزینه کمتری دارد و برای خانوادهها مقرونبهصرفهتر خواهد بود.
در کنار این ویژگیها، تجربه چند ساله ما در استفاده از تاکسیهای اینترنتی نشان داده بود این شیوه از حملونقل نسبت به نمونه سنتی آن سادهتر، سریعتر و در اکثر مواقع امنتر است. به همین دلیل، چندان بعید نبود که سرویس مدرسه تپسی هم بتواند توجه خانوادهها را جلب کند.
در روزهایی که هزینه سرویس سنتی مدرسهها به طرز سرسامآوری بالا رفته، تپسی با ادعای این که سرویسی ۳۰ درصد ارزانتر از سرویسهای سنتی ارائه میکند قابل پیشبینی بود که میتواند مورد استقبال قرار بگیرد.
یکی از مهمترین ویژگیهای سرویس مدرسه تپسی که رقبای سنتی تپسی از آن بیبهره بودند مساله «امنیت سفر» بود که با وجود امکانات پلتفرمهای اینترنتی مانند ردیابی آنلاین، خیال خانوادهها را از تامین امنیت فرزندانشان تا حدی راحتتر میکرد.
همه این موارد باعث شد تقاضا برای سرویس مدرسه تپسی تا حدی افزایش پیدا کند که این پلتفرم از ارائه خدمت بازبماند و نتواند خدمتی را که در نظر داشت، بهدرستی تامین کند و به نیاز متقاضیان این سرویس بهموقع پاسخ دهد.
علت مختل شدن سرویس مدرسه تپسی چه بود؟
تاخیر در ارائه سرویس، عدم تعیین راننده، ناهماهنگی میان مسافر و راننده و… از جمله دلایل اعتراض کاربران تپسی بود که برای سرویس مدرسه ثبت نام کرده و هزینه آن را پرداخته بودند. با وجود این که خانوادهها در این سرویس ثبت نام کرده، هزینه آن را واریز کرده بودند و سرویس مدرسه برایشان رزرو شده بود اما از همان روزهای ابتدایی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در دریافت سرویس دچار مشکل شده بودند.
تپسی در بیانیه روز ششم مهر ماه خود با بیان این که به ۲۰ درصد از کسانی که قبل از تاریخ ۲۹ شهریور برای دریافت سرویس ثبت نام کرده، سرویس داده است؛ ضمن عذرخواهی از خانوادهها اعلام کرد که همکاری نکردن نهادهای مسئول در حوزه سرویس مدارس با این مجموعه، در کنار «استقبال بسیار زیاد از سرویس و درخواستهای متعدد برای تغییر در ساعت رفت و آمد دانشآموزان از مهمترین دلایل تاخیر در ارائه این سرویس بوده است.»
این پلتفرم تاکسی اینترنتی همچنین اعلام کرد که سرویسدهی به دانشآموزان تا شنبه هشتم مهر ماه به ۵۰ درصد افراد ثبت نامی خواهد رسید و در ادامه تا دهم مهر افزایش پیدا خواهد کرد. تپسی همچنین برای متقاضیانی که موفق به دریافت سرویس نشده بودند کد تخفیف در نظر گرفته بود تا مشکل آنها برای رفتوآمد به مدرسه تا حدودی مرتفع شود.
متقاضیان هنوز هم سرویس دریافت نکردهاند
با وجود وعده تپسی برای بهبود شرایط ارائه سرویس اما هنوز تعداد زیادی از کاربران و متقاضیان این سرویس از تپسی شکایت دارند. کاربران با انتشار مطالبی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به این موضوع اعتراض کردهاند.
یکی از کاربران با بیان این که «تمام اسناد و مکاتبات و تماس ها مستند، ضبط شده است» و «موضوع را از مراجع قانونی مانند شورای شهر، دستگاه قضا و سایر نهادها پیگیری خواهم کرد.» تجربه خود از استفاده از تپسی را به طور کامل شرح داده است:
«حدودا از ابتدای شهریور ماه تپسی اعلام کرد سرویسی را راهاندازی کرده است که میتواند جایگزین فرایند سنتی سرویس مدارس شود. سرویس تپسی از سرویسهای مدارس ارزانتر هست و مزایایی دارد که سیستم سنتی سرویس مدارس ندارد. برای پیش ثبت نام ابتدا ۵۰۰ هزار تومان باید واریز میکردیم. من وجه پیش ثبت نام را واریز و ساعت رفت از منزل و بازگشت از مدرسه را وارد کردم. بعد از مدتی تپسی اعلام کرد برای ثبت نام نهایی تا ۲۶ شهریور فرصت هست تا مبلغ الباقی را واریز کنید و هی مسیج میزد که ثبت نام را نهایی کنید.»
منبع : زومیت