zoomit

نتفلیکس همچنان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین سرویس‌های استریم دنیا شناخته می‌شود، اما در چند سال اخیر وضعیت خیلی خوبی را تجربه نکرد. این پلتفرم برای حفظ جایگاه خود مجبور به اعمال تغییرات زیادی شده است که ازجمله می‌توان به مقابله با اشترا‌ک‌گذاری رمزعبور و افزایش چندباره‌ی قیمت اشاره کرد.

اکنون نتفلیکس با معرفی اشتراک مبتنی‌بر تبلیغات، بزرگ‌ترین تغییر خود را تا به امروز اعمال کرده است. ظاهراً این شرکت قصد دارد با معرفی طرح رایگان که در آن تبلیغات نمایش داده خواهد شد، تعداد کاربرانش را افزایش دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، نتفلیکس در حال بررسی ارائه‌ی اشتراک رایگان در بازارهای منتخب و به‌ویژه در اروپا و آسیا است. البته تصمیم مذکور هنوز نهایی نیست و در مراحل اولیه‌ی گفت‌وگو قرار دارد. شرکت مذکور قبلاً در کنیا اشتراک رایگان را آزمایش کرده بود که البته این سرویس سال گذشته متوقف شد. به‌ااحتمال زیاد، گزینه‌ی رایگان مورد بحث شبیه طرح کنیا خواهد بود و مجموعه‌ی بسیار محدودتری از فیلم‌ها و سریال‌ها را نسبت‌ به اشتراک پولی ارائه خواهد داد.

طبق گزارش‌ها، این‌ بار هدف نتفلیکس از ارائه‌ی اشتراک رایگان مبتنی‌بر تبلیغات، حضور در بازارهای نوظهور نیست و درواقع تمرکز خود را بر کشورهایی مثل ژاپن و آلمان قرار داده است.

به‌نظر می‌رسد نتفلیکس علاقه‌ای به ارائه‌ی این خدمات در ایالات‌ متحده ندارد، زیرا با برنامه‌های کنونی خود در این کشور به حداکثر تعداد مشترکین دست یافته است.

هدف نتفلیکس از ارائه‌ی اشتراک رایگان، نفوذ بیشتر در بازارهایی خواهد بود که به دلایلی مثل ناتوانی در پرداخت یا نبود روش‌های آسان پرداخت، هنوز به پتانسیل کامل مشترکین خود دست نیافته‌ است. برای مثال، بسیاری از مردم آلمان هنوز از پول نقدی استفاده می‌کنند و کارت‌های اعتباری در این کشور به‌اندازه‌ی کافی رایج نیستند و همین موضوع می‌تواند نسخه‌ی رایگان نتفلیکس را در آلمان بسیار جذاب‌تر کند. طرح مذکور همچنین می‌تواند مشتریان جدیدی را به خدمات نتفلیکس جذب کند که با عادت‌‌دادن آن‌ها، حتی احتمال دارد به خرید اشتراک پولی ترغیب شوند.

درحال‌حاضر، جزئیات ارائه‌شده درمورد اشتراک رایگان نتفلیکس به‌طور رسمی تأیید نشده‌اند و بیشتر در حد حدس‌وگمان هستند. غول استریم احتمالاً می‌داند پتانسیل زیادی برای کسب درآمدهای بالقوه‌ی تبلیغاتی وجود دارد و بنابراین اگر این شرکت بخواهد سود خود را به حداکثر برساند، ارائه‌ی اشتراک رایگان مبتنی‌بر تبلیغات منطقی به‌نظر می‌رسد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا