zoomit

به گزارش رویترز، دولت جو بایدن در حال تحقیق روی شرکت‌های چاینا تلکام، چاینا موبایل و چاینا یونی‌کام به‌دلیل نگرانی درباره‌ی سوءاستفاده‌ از داده‌های ساکنان آمریکا است. ظاهراً وزارت بازرگانی آمریکا برای این شرکت‌ها احضاریه صادر کرده است.

شرکت‌های مخابراتی چینی حضور محدودی در ایالات متحده دارند و خدمات ابری و ترافیک عمده را ارائه می‌دهند.

هنوز تصمیمی درباره‌ی نحوه‌ی برخورد با تهدیدات احتمالی اتخاذ نشده است، اما نهادهای رگولاتوری می‌توانند معاملات کلیدی را مسدود کنند و توانایی شرکت‌های چینی در ارائه‌ی خدمات ابری و اینترنتی رقابتی به مشتریان جهانی را کاهش دهند.

کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) درخواست هر سه شرکت را برای ارائه‌ی خدمات تلفنی رد کرده است. در اوایل اردیبهشت‌ماه، FCC این شرکت‌ها را از ارائه‌ی خدمات پهن‌باند نیز منع کرده بود.

دسترسی شرکت‌های مخابراتی چینی به زیرساخت اینترنتی ایالات متحده ریشه‌دار است. چاینا تلکام حدود هشت نقطه‌ی حضور (PoP) در آمریکا دارد که امکان اتصال شبکه‌های بزرگ به یکدیگر و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات مسیریابی را فراهم می‌کنند.

بازرسان وزارت بازرگانی آمریکا در حال بررسی خدمات ابری شرکت‌های مخاباتی چینی در ایالات متحده هستند. مقامات وزارت بازرگانی نگران هستند که این شرکت‌ها بتوانند به اطلاعات شخصی و مالکیت معنوی ذخیره‌شده در داده‌های ابری خود دسترسی پیدا کنند و آن‌ها را به دولت چین ارائه دهند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا