zoomit

فرمول یک و آمازون برای ارتقای تجربه‌ی تماشای مسابقات، قصد دارند در گرندپری اسپانیا از چت‌بات هوش مصنوعی جدیدی با عنوان Statbot استفاده کنند. این همکاری بین فرمول یک و آمازون وب سرویس (AWS) گامی مهم به‌سوی پخش‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی مسابقات به‌حساب می‌آید.

به گزارش بلومبرگ، Statbot که با بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری AWS توسعه یافته، با تجزیه‌وتحلیل داده‌های عظیم آرشیوی و اطلاعات لحظه‌ای در طول مسابقات، آمار، پیشینه و اطلاعات جالب مرتبط را برای بهبود گزارشگری زنده دراختیار پخش‌کنندگان قرار می‌دهد. نیل رالف، مسئول همکاری‌های فنی AWS با فرمول یک، توضیح داد که این فناوری بخشی از تلاش گسترده‌تر برای حفظ علاقه‌مندی بینندگان است.

فناوری هوش مصنوعی فقط به ارائه‌ی آمار محدود نمی‌شود. AWS و فرمول یک نیز در حال توسعه‌ی سیستم‌هایی برای ارائه‌ی پیش‌بینی‌های درون مسابقه‌ای در جنبه‌های مختلف رقابت، از‌جمله زمان‌بندی پیت‌استاپ‌ها و مانورهای احتمالی سبقت‌گیری هستند. این پیش‌بینی‌ها بر اساس داده‌های لحظه‌ای مانند عملکرد خودرو و فرسودگی لاستیک‌ها انجام خواهد شد.

اریک گِیلز، مدیرعامل AWS کانادا، بر قابلیت‌های «تجربیات فوق‌شخصی‌سازی‌شده» تأکید کرد که فناوری مذکور می‌تواند برای طرفداران ارائه دهد. هدف نهایی این است که بینندگان بتوانند تجربه‌ی تماشای خود را شخصی‌سازی و میزان و نوع داده‌هایی را انتخاب کنند که می‌خواهند در طول پخش ببینند.

لیبرتی مدیا، مالک فرمول یک از سال ۲۰۱۶، به‌دنبال راه‌هایی برای گسترش جذابیت جهانی این ورزش است. استفاده از هوش مصنوعی پس از استراتژی‌های بازاریابی موفق دیگری مانند مستند سریالی محبوب Formula 1: Drive to Survive از نت‌فلیکس صورت می‌گیرد.

فرمول یک با رقابت فزاینده‌ای برای جلب توجه بینندگان سایر ورزش‌ها و سرویس‌های استریم و شبکه‌های اجتماعی مواجه است. با وجود موفقیت‌های اخیر در گسترش مخاطبان آمریکایی، هنوزهم بسیاری به دلایلی چون پیش‌بینی‌پذیر بودن نتایج، از فرمول یک انتقاد می‌کنند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا