مديريت ICT

۱۰۰۰۰ کارمند گوگل به دلیل عملکرد ضعیف اخراج می‌شوند

۱۰۰۰۰ کارمند گوگل به دلیل عملکرد ضعیف اخراج می‌شوند

این اقدام در واکنش به فشار یک سرمایه گذار کنشگر، شرایط نامطلوب بازار و ضرورت کاهش مخارج انجام می گیرد. کارمندانی که رتبه عملکرد پایینی کسب کنند، اخراج خواهند شد. این رتبه بندی ممکن است توسط سیستم عملکرد جدید برای جلوگیری از دادن پاداش و جایزه سهام استفاده شود. اگر چه گوگل تاکنون در برابر تعدیل کارکنان مقاومت کرده اما بیش از ۱۳۵ هزار کارمند اداری در شرکت ها و استارتاپهای فناوری در سال ۲۰۲۲ اخراج شده اند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، مدیران گوگل دستور یافته‌اند شش درصد کارکنان یا ۱۰۰۰۰ نفر را به عنوان افرادی که عملکرد بدی دارند، شناسایی کنند. ناظران دستور دادند امتیازهای بالای اطلاعیه قبلی، کاهش داده شود.

 کریستوفر هون، سرمایه گذار میلیاردر در نامه‌ای به آلفابت اعلام کرده است شمار کارمندان این شرکت باید کاهش پیدا کند. این سرمایه گذار انگلیسی همچنین به شرکت مادر گوگل گفته است کارمندانش در مقایسه با شرکت های دیجیتالی دیگر، حقوق بیش از اندازه زیادی دریافت می کنند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، هون مدعی شده است که شمار کارکنان آلفابت در مقایسه با الگوی استخدام تاریخی، بیش از اندازه زیاد است و با شرایط فعلی کسب و کار، همخوانی ندارد و این موتور جستجو با متخصصان ماهر کمتر می تواند به شکل کارآمدتری اداره شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا