یک مکانیک از خودروهایی میگوید که ارزش خرید ندارند

یک مکانیک از خودروهایی میگوید که ارزش خرید ندارند
آلن گلفند، مکانیک و صاحب تعمیرگاه German Car Depot، فهرستی از خودروهایی منتشر کرده که بههیچوجه در سال ۲۰۲۵ سراغشان نخواهد رفت. او این خودروها را بهدلیل هزینهی نگهداری بالا و مشکلات مکانیکی مکرر گزینههایی زیانآور میداند؛ حتی اگر ظاهر جذابی داشته باشند.
تولید کرایسلر ۲۰۰ از سال ۲۰۱۷ متوقف شد؛ اما هنوز در بازار خودروهای دستدوم وجود دارد. گلفند میگوید نگهداریاش بسیار پرهزینه است.
کرایسلر ۲۰۰ بهویژه بهدلیل مشکلات گیربکس ۹ سرعتهی خودکار، ایرادهای برقی و تجربهی رانندگی نهچندان راحت، انتخاب مناسبی نیست. گلفند اضافه میکند که گیربکس این مدل «به خاطر تعویض دندههای بد و خرابی زودهنگام» شهرت بدی دارد.
نیسان آلتیما (مدلهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰)
آلتیما ظاهر چشمنوازی دارد؛ اما ایراد اساسیاش گیربکس CVT بهحساب میآید که بهگفتهی گلفند «ضعف اصلی این خودرو» محسوب میشود. او تأکید میکند که بسیاری از گیربکسهای CVT در حدود ۶۰ هزار مایل (حدود ۹۶ هزار کیلومتر) دچار خرابی کامل میشوند و نیاز به تعویض دارند.
گلفند این شاسیبلند کوچک را «یکی از غیرقابلاعتمادترین خودروها» مینامد. با وجود ظاهر مدرن، مشکلات متعدد برقی، ایراد در سیستم انتقال قدرت، مشکلات در تعویض دنده و اختلالهای ارتباطی از جمله مواردی هستند که باعث بازگشتهای مکرر رنگید به تعمیرگاه میشوند.
رنجروور ایووک
شاسیبلند لوکس و جمعوجور رنجروور طراحی چشمگیری دارد؛ اما گلفند هشدار میدهد که «زرقوبرق ظاهری، تضمینی برای کیفیت نیست.» او از نشتی روغن موتور، مشکلات گیربکس و خاموشی کامل سیستم برق خودرو پیش از رسیدن به ۸۰ هزار مایل (۱۲۸ هزار کیلومتر) بهعنوان مشکلات رایج این خودرو یاد میکند.
شورولت اسپارک
مقالههای مرتبط
در ظاهر خودرویی اقتصادی بهنظر میرسد؛ اما گلفند معتقد است ارزش خرید ندارد. او کیفیت پایین ساخت، صدای زیاد در کابین و عملکرد ضعیف موتور را دلایل اصلی میداند و پیشنهاد میدهد بهجای آن، مردم به سراغ مدلهای دستدوم تویوتا یا هوندا بروند که هم دوام بیشتری دارند و هم هزینهی نگهداری کمتر.
منبع : زومیت