یکهشتم جمعیت جهان هر ماه در یوتیوب پادکست گوش میدهند

یکهشتم جمعیت جهان هر ماه در یوتیوب پادکست گوش میدهند
یوتیوب اعلام کرد که هر ماه بیش از یکمیلیارد نفر در یوتیوب به پادکست گوش میدهند. این رقم نهتنها از آمار اپل و اسپاتیفای فراتر میرود؛ بلکه آنها را کاملاً پشت سر میگذارد.
اسپاتیفای در سال ۲۰۲۳ گزارش داد که ۱۰۰ میلیون نفر بهطور منظم در این پلتفرم پادکست گوش میدهند و درمجموع از سال ۲۰۱۹ تاکنون، ۵۰۰ میلیون نفر از محتوای پادکستی اسپاتیفای استفاده کردهاند. اپل معمولاً در رتبهای پایینتر از اسپاتیفای قرار میگیرد؛ اما حالا یکهشتم جمعیت جهان از یوتیوب برای تماشا و گوشدادن به پادکست استفاده میکنند.
جذب چنین مخاطبی، برای پادکسترها کار بیشتری میطلبد. کاربران در نسخهی رایگان یوتیوب نمیتوانند هنگام قفلبودن صفحهی گوشی، فقط به صدا گوش دهند و تماشای تصویر ثابت برای یک ساعت یا بیشتر هم چندان جذاب نیست. به همین دلیل، تولید محتوای ویدئویی ضرورت است.
تولید ویدئو برای یوتیوب بسیار پرهزینهتر از گذشته شده است. یکی از خالقان محتوا میگوید که هزینهی ضبط هر ویدئو او برای این پلتفرم به ۳,۵۰۰ دلار میرسد. ویدئوهای او پیچیدهتر از ویدئو پادکست معمولی هستند؛ اما این موضوع نشان میدهد که تولید محتوای باکیفیت، برای موفقیت در یوتیوب ضروری است.
یوتیوب میگوید که در سال ۲۰۲۴، کاربران فقط ازطریق تلویزیون بیش از ۴۰۰ میلیون ساعت پادکست تماشا کردهاند. این یعنی ویدئو اهمیت دارد و دیگر نمیتوان فقط با روشنکردن وبکم انتظار نتیجه داشت.
مقالههای مرتبط
برای جذب حجم زیاد مخاطب، پادکسترها باید طبق قوانین یوتیوب عمل کنند. برخلاف بیشتر پلتفرمهای پادکست که برپایهی فیدهای RSS کار میکنند، یوتیوب از این سیستم پشتیبانی نمیکند؛ در نتیجه، هر پادکست باید بهصورت ویدئو بومی یوتیوب منتشر شود.
پادکسترها نمیتوانند تبلیغات خود را به روشهای رایج در سایر پلتفرمها ارائه دهند و به آمار و دادههایی که معمولاً برای جذب تبلیغکنندگان استفاده میکنند، دسترسی نخواهند داشت.
منبع : زومیت