نرم افزار

گوگل با جریمه ۱۶۲ میلیون دلاری به خاطر اقدامات محدودیت‌آفرین در پلتفرم اندروید جریمه شد

گوگل با جریمه ۱۶۲ میلیون دلاری به خاطر اقدامات محدودیت‌آفرین در پلتفرم اندروید جریمه شد

رگولاتور امور رقابت هند گوگل را به دلیل سوء استفاده از موقعیت غالب خود در بازار گوشی‌های هوشمند به جریمه‌ای در حدود ۱۶۲ میلیون دلار محکوم کرده است.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر، این آژانس، در طول تحقیقات خود، بر چهار توافقنامه مشخص تمرکز کرده بود که گوگل شرکای خود را وادار به امضای آنها کرده بود که متعاقباً راه را برای محدودیت‌ها هموار کرده و برای این شرکت این امکان را فراهم می‌آورد تا از اهرم‌های بی‌موردی در بازار گوشی‌های هوشمند بهره‌مند شود.
 
نخستین مورد این تحقیقات مربوط به توافق با شرکت MADA می‌شد که بر مبنای آن باید سرویس‌های Google مانند جستجوگر، مرورگر کروم و یوتیوب از قبل روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شده باشند و برای این شرکت دسترسی غیرمنصفانه بالایی را در این پلتفرم‌ها نسبت به رقبا فراهم می‌آورد. همچنین، از طریق توافق‌نامه‌هایی با شرکت‌های ACC و AFA، گوگل سازندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را از توسعه فورک‌های اندروید و فروش دستگاه‌های دارای نرم‌افزار مبتنی بر اندروید بدون یک سرویس محوری گوگل، مانند جستجو (Search)، منع کرده بود.
 

گوگل با جریمه 162 میلیون دلاری به خاطر اقدامات محدودیت‌آفرین در پلتفرم اندروید جریمه شد

کمیسیون رقابت هند همچنین خاطرنشان می‌کند که گوگل از توافقنامه با شرکت RSA به منظور دریافت امتیازات انحصاری برای سرویس جستجوگر خود در تلفن‌های اندرویدی استفاده کرد. با انجام این کار، گوگل در مورد درآمد تبلیغاتی از جستجوگرش به «مزیت رقابتی» ناعادلانه‌ای دست یافته بود. به علاوه، این جستجوها (کوتری‌ها) به گوگل کمک می‌کردند تا خدمات خود را به مرور زمان بهبود بخشد در حالی که رقبا از اکوسیستم تلفن همراه کنار گذاشته می‌شدند. این تازه‌ترین مورد از مجازات ضد انحصار در هند بازتاب نگرانی‌های مشابه مطرح شده در اتحادیه اروپا است که به جریمه‌هایی به ارزش میلیاردها دلار برای این غول جستجو انجامید.
 
همچنین، این سازمان دولتی هند گوگل را موظف کرده است که دیگر تولیدکنندگان اصلی تجهیزات (OEMها) را مجبور نکند که، اگر به دنبال مجوز دسترسی به Google Play Store (که مخزن مرکزی است که در آن برنامه‌های اندروید برای دانلود توسط کاربران گوشی‌های هوشمند لیست شده است) هستند، برنامه‌های فوق‌الذکر را از قبل نصب کنند. همچنین از گوگل خواسته شده است که محدودیت‌هایی را که برای توسعه فورک‌های اندروید و فروش دستگاه‌هایی که چنین نرم‌افزاری را اجرا می‌کنند وضع کرده است لغو کند.
 
کمیسیون رقابت هند به گوگل گفته است که هرگونه تشویق یا رفتار ترجیحی را برای برندهایی که از سیاست عدم فورک (no-fork) آن پیروی می‌کنند متوقف کند. مهمتر از آن، برای کاربران گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیری فراهم شود تا موتور جستجوی مورد نظر خود را در حین راه‌اندازی دستگاه تنظیم کنند و همچنین هر زمان که بخواهند آن را تغییر دهند. یکی از سخنگویان گوگل به CNBC گفت که این شرکت «نگرانی‌های محدود» را که توسط ناظر رقابت مشخص شده است برطرف خواهد کرد و بر این اساس مسیر پیش رو را ترسیم خواهد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا