zoomit

گزارش سال ۱۴۰۳ طلاین: رشد ۱۵ برابری حجم معاملات و افزایش ۲۴ برابری کاربران

گزارش سال ۱۴۰۳ طلاین: رشد ۱۵ برابری حجم معاملات و افزایش ۲۴ برابری کاربران

پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلای «طلاین» گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۳ را منتشر کرده است. این گزارش روند رشد کاربران، افزایش حجم معاملات، توسعه تیم و زیرساخت‌ها و همچنین نقاط عطف این کسب‌وکار در تعامل با مشتریان را تشریح می‌کند.

محسن ابوالفتحی، مدیرعامل طلاین، در گزارش سال ۱۴۰۳ به شرایط کشور در این سال اشاره کرده و گفته است:

سال ۱۴۰۳ یکی از پرچالش‌ترین دوره‌ها برای طلاین و مجموعه ما بود؛ هم برای مشتریانی که هر روز با اخبار ضدونقیض روبه‌رو می‌شدند و اعتمادشان مورد هدف قرار می‌گرفت و هم برای همکاران ما در طلاین. ما ناچار بودیم در برابر اتهامات رگولاتوری و بانک مرکزی ایستادگی کنیم تا بتوانیم حافظ اعتماد و باور مشتریان خود باشیم.

– محسن ابوالفتحی، مدیرعامل پلتفرم طلاین

«نوسانات شدید قیمت طلا»، «دشواری در تامین منابع طلای معتبر»، «رقابت فشرده و بعضا ناسالم»، «نبود چارچوب قانونی شفاف و به‌روز» و «سختی انطباق با مقررات بعضا غیر واقع‌گرایانه» چالش‌های کسب‌وکارهای آنلاین حوزه طلاست که طلاین در گزارش سال خود به آن‌ها اشاره کرده است.

افزایش ۱۵ برابری حجم معاملات

در پایان سال ۱۴۰۳ تعداد کاربران طلاین ۲۴ برابر بیشتر از سال قبل از آن شد و نرخ رشد کاربران نیز نسبت به سال ۱۴۰۲ جهش ۱۸ برابری را تجربه کرد. بیشترین تعداد ثبت‌نام در این پلتفرم در یک روز مربوط به تاریخ ۲۴ دی‌ماه بوده که ۱۴۳ هزار نفر به جمع کاربران طلاین اضافه شدند.

در سال گذشته امکان دریافت فیزیکی طلا در مراکز استان‌های یزد، تهران، اصفهان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و کرمان فراهم شد. این اقدام بخشی از برنامه طلاین برای گسترش دسترسی کاربران به خدمات این پلتفرم بود.

حجم معاملات طلاین در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل ۱۵ برابر افزایش یافت که معادل رشد ۱۴۰۰ درصدی است. شلوغ‌ترین روز خرید طلا نیز در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ ثبت شد که در آن بیش از ۱۲ هزار تراکنش به انجام رسید و مجموع آن‌ها معادل بیش از ۳۷ کیلوگرم طلا بود.

طلاین در سال ۱۴۰۳ دارای ۳۷ کارمند بود. مسن‌ترین عضو تیم متولد ۱۳۵۸ و جوان‌ترین آن‌ها متولد ۱۳۸۵ است. به دلیل امکان دورکاری، کارکنان در شهرهای مختلفی از جمله یزد، قم، ساری، زنجان، کرج، اردبیل، کرمانشاه، اصفهان، گرگان، بابل و تهران فعالیت می‌کنند.

در بخشی از گزارش سال ۱۴۰۳ طلاین آمده است: «دیجیتالی شدن بـازار طلا و گسترش سامانه‌های آنلاین، تحولی بنیادین در صنعت طلای آب‌شده ایجاد کرده است. شـرکت‌های فعـال، بـا اتکا به داده‌های بازار و ابزارهای تحلیل پیشرفته، در تلاشند روندها را بهتر درک کرده و خدمات خود را تطبیق دهند.»

ماحصل این دیجیتالی شدن از یک سو افزایش رقابت میان پلتفرم‌های دیجیتال و گسترش خدمات آن‌ها بوده است و از سوی دیگر باعث توسعه ابزارهای تحلیل داده و هوش مصنوعی شده است. اما نکته قابل توجه در خصوص دیجیتالیزه شدن این است که کسب‌وکارهای این حوزه همچون همه کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به «به‌روزرسانی خدمات و زیرساخت‌ها» نیاز مستمر و مداوم دارند.

طلاین در آینده

در بخش پایانی، طلاین بر سه محور اصلی آینده تأکید کرده است: چابک‌سازی و مقیاس‌پذیری زیرساخت‌ها، ارتباط مداوم و دقیق با کاربران و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده و تحلیل. در گزارش آمده است:

«در این مسیر کاربران صرفاً مخاطب نیستند، بلکه همراهان و شریکان راهبردی ما در آینده طلاین به شمار می‌آیند. هر بازخورد، هر خرید و هر تعامل بخشی از تصویر فردای ما را شکل می‌دهد. ما آماده‌ایم برای فصل بعدی: شفاف‌تر، کارآمدتر و آینده‌نگرتر باشیم.»

*نسخه کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا