گزارش تخفیفان: افزایش ۵۷ درصدی میانگین سبد خرید کاربران در ۱۲ روز نخست جنگ

گزارش تخفیفان: افزایش ۵۷ درصدی میانگین سبد خرید کاربران در ۱۲ روز نخست جنگ
در شرایط بحرانی اخیر کشور و طی ۱۲ روز جنگی، پلتفرم «تخفیفان» از ثبت یک جهش کمسابقه در خرید حضوری و رشد شاخصهای فروش خبر داده است. بنا بر تحلیل دادههای این پلتفرم، افزایش تقاضای عمومی برای خرید مستقیم در فروشگاهها و مراکز خدماتی در برخی دستهبندیها تا چند برابر رشد داشته و در عین حال، رفتار کاربران نیز نسبت به گذشته تغییرات معناداری را نشان میدهد.
رشد ۱۵۸ درصدی مبلغ خرید هر کاربر در روزهای بحران
مطابق این گزارش، متوسط مبلغ خرید هر کاربر طی بازه بحرانی، با ۱۵۸ درصد رشد نسبت به قبل مواجه شده و از حدود ۶ میلیون به بیش از ۱۶.۵ میلیون ریال رسیده است. همچنین میانگین مبلغ هر سبد خرید (AOV) نیز با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده که نشاندهنده افزایش چشمگیر تمایل کاربران به خریدهای بزرگتر و مؤثرتر در این بازه است.
طبق گزارش تخفیفان، بیشترین رشد فروش به تفکیک استان، مربوط به مازندران (۵۵۳ درصد)، گیلان (۵۳۷ درصد) و اردبیل (۵۳۱ درصد) بوده که همزمان با افزایش سفر یا مهاجرت موقت مردم به استانهای شمالی در روزهای نخست بحران، معنا پیدا میکند. بهعبارت دیگر، با انتقال بخشی از جمعیت مصرفکننده از مراکز بحرانزده به استانهای امنتر، الگوی خرید حضوری نیز تغییر کرده و جهش فروش در این مناطق را رقم زده است.
منبع : زومیت