zoomit

گروه انتخاب اطلاعیه داد: اختلال ۹۰ درصد از تلویزیون‌های اسنوا و دوو حل شد

گروه انتخاب اطلاعیه داد: اختلال ۹۰ درصد از تلویزیون‌های اسنوا و دوو حل شد

از یکشنبه هفته پیش بود که برخی از دارندگان تلویزیون‌های هوشمند گروه صنعتی انتخاب با یک اختلال غیرمنتظره در عملکرد دستگاه‌های خود روبرو شدند. به دنبال پیام به‌روزرسانی نرم‌افزاری تلویزیون را از دسترس بعضی کاربران خارج شد.

بررسی‌های اولیه نیوزلن نشان داد که این حادثه ناشی از اختلاف بین شرکت ایرانی و شرکت سازنده یک قطعه در چین بوده است. به دنبال این گزارش روز گذشته عادل دهدشتی، مدیر ارتباطات گروه انتخاب، در گفت‌وگو با نیوزلن به جزئیات مفصلی از آنچه رخ داده بود پرداخت که بخش زیادی از گزارش اولیه نیوزلن را تایید می‌کرد.

در همین رابطه بخوانید:

دهدشتی گفت: اختلاف ما با شرکت KTC بر سر پروتکل‌های فنی مانند میزان دسترسی‌ها، روش کدگذاری و سورس‌کدها بوده است. با توجه به اتفاقاتی که در جنگ ۱۲ روزه اخیر افتاده، مطالبه ما برای میزان دسترسی به بسترهای آن‌ها بیشتر شده و از سویی به‌ دنبال محدود کردن دسترسی آن‌ها بودیم. این اختلافات نیاز به مذاکره دارد و غیرقابل حل نیست.

ساعاتی پیش گروه انتخاب با صدور یک اطلاعیه خبر دادند که ۹۰ درصد از تلویزیون‌ها به حالت قبل برگشته‌اند. در اطلاعیه آنها آمده است:

«این اختلال ناشی از مسائل زیرساختی و نرم افزاری (عدم تطبیق و ناهماهنگی در پروتکل‌های نرم افزاری میان گروه انتخاب به عنوان تولید کننده تلویزیون و تامین کننده بستر ارتباطی تلویزیون در چین) بود، که در برآوردهای اولیه امکان اختلال در ۲۰ درصد محصولات پیش‌بینی می‌شد. خوشبختانه فرآیند رفع ایراد و ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد حجم تلویزیون‌های دچار اختلال کمتر از ۵ درصد تلویزیون‌های موجود در منازل مشتریان است.»

بر اساس آنچه در اطلاعیه آمده در حال حاضر ۹۰ درصد دستگاه‌های مورد اختلال تا پایان روز جمعه ۱۰ مرداد ماه، به صورت مشاوره تلفنی، مراجعه حضوری و تعدادی محدود نیز با تعویض گیرنده داخلی رفع عیب و قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده از امکانت هوشمند را دارد.

اینطور که در این توضیحات آمده بقیه ۱۰ درصد تلویزیون‌ها به این دلیل هنوز مختل هستند که کاربران به تازگی اقدام به تماس‌ و گزارش‌ کرده‌اند.

در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار تماس در مرکز تماس پشتیبانی ۱۶۹۹ شرکت انتخاب سرویس ثبت شدکه با وجود ترافیک ایجاد شده که ناشی از تعداد زیاد تماس‌های غیر معمول (کاربرانی که محصول دارای اختلال نداشتند) بود، بالغ بر ۸۰ هزار سرویس حضوری و تلفنی ارائه شدو این فرآیند تا پایان رفع اشکالات دستگاه‌ها ادامه خواهد داشت و کلیه خدمات به صورت رایگان انجام خواهد شد.

– بیانیه گروه انتخاب

این هلدینگ با اعلام مراتب عذرخواهی از کاربران خبر داد که بسته‌های تشویقی آماده و ارائه خواهد شد تا به جبران این اختلال چند روزه بپردازد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا